Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Sworzeń wahacza FAG 825 0260 10 | 825 0260 10 |
1 szt. | Tuleja wahacza FAG 829 0392 10 | 829 0392 10 |
1 szt. | Tuleja wahacza FAG 829 0390 10 | 829 0390 10 |
Producent | Numery OEM |
---|
DELPHI | TC1467 |
FEBI | 39603 |
LEMFO | 33496 01 |
LEMFO | 3349601 |
METZGER | 5-931 |
METZGER | 5931 |
MEYLE | 16-16 050 0017 |
MEYLE | 16-16 050 0017/HD |
MEYLE | 16160500017 |
MEYLE | 16160500017HD |
MONROE | L10528 |
MOOG | NI-WP-2224 |
MOOG | NIWP2224 |
NISSA | 54503-00Q0B |
NISSA | 54503-00QAB |
NISSA | 5450300Q0B |
NISSA | 5450300QAB |
OPEL | 44 08 958 |
OPEL | 44 12 934 |
OPEL | 44 18 223 |
OPEL | 4408958 |
OPEL | 4412934 |
OPEL | 4418223 |
OPEL | 91166462 |
OPEL | 93851117 |
OPEL | 93858141 |
OPEL | 95523358 |
QUINTON HA | QSA2220S |
RENAU | 82 00 054 003 |
RENAU | 82 00 247 898 |
RENAU | 82 00 565 072 |
RENAU | 8200054003 |
RENAU | 8200247898 |
RENAU | 8200565072 |
RUV | 936818 |
SCHAEFFLER | 821 0489 10 |
SCHAEFFLER | 821048910 |
SIDEM | 6174 |
SKF | VKDS 326063 B |
SKF | VKDS326063B |
TRW | JTC1435 |
VAUXH | 44 08 958 |
VAUXH | 44 12 934 |
VAUXH | 44 18 223 |
VAUXH | 4408958 |
VAUXH | 4412934 |
VAUXH | 4418223 |
VAUXH | 91166462 |
VAUXH | 93851117 |
VAUXH | 93858141 |
VAUXH | 95523358 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.