Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Sworzeń wahacza FAG 825 0260 10 | 825 0260 10 |
1 szt. | Tuleja wahacza FAG 829 0392 10 | 829 0392 10 |
1 szt. | Tuleja wahacza FAG 829 0390 10 | 829 0390 10 |
Producent | Numery OEM |
---|
DELPHI | TC1468 |
FEBI | 39604 |
LEMFO | 33497 01 |
LEMFO | 3349701 |
METZGER | 5-930 |
METZGER | 5930 |
MEYLE | 16-16 050 0018 |
MEYLE | 16-16 050 0018/HD |
MEYLE | 16160500018 |
MEYLE | 16160500018HD |
MONROE | L10527 |
MOOG | NI-WP-2226 |
MOOG | NIWP2226 |
NISSA | 54502-00Q0B |
NISSA | 54502-00QAB |
NISSA | 5450200Q0B |
NISSA | 5450200QAB |
OPEL | 44 08 959 |
OPEL | 44 12 936 |
OPEL | 44 18 224 |
OPEL | 4408959 |
OPEL | 4412936 |
OPEL | 4418224 |
OPEL | 91166461 |
OPEL | 93851118 |
OPEL | 9385118 |
OPEL | 93858142 |
OPEL | 95523257 |
QUINTON HA | QSA2221S |
RENAU | 54 50 428 46R |
RENAU | 545042846R |
RENAU | 82 00 054 006 |
RENAU | 82 00 247 900 |
RENAU | 82 00 565 079 |
RENAU | 8200054006 |
RENAU | 8200247900 |
RENAU | 8200565079 |
RUV | 936819 |
SCHAEFFLER | 821 0490 10 |
SCHAEFFLER | 821049010 |
SIDEM | 6175 |
SKF | VKDS 326064 B |
SKF | VKDS326064B |
TRW | JTC1436 |
VAUXH | 44 08 959 |
VAUXH | 44 12 936 |
VAUXH | 44 18 224 |
VAUXH | 4408959 |
VAUXH | 4412936 |
VAUXH | 4418224 |
VAUXH | 91166461 |
VAUXH | 93851118 |
VAUXH | 93858142 |
VAUXH | 95523257 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.