Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210166 |
AUTOB | 46430003 |
BENDIX | 042121B |
BORG BECK | BCA5665 |
DELPHI | TC562 |
DITAS | A13928 |
FAG | 821 0357 10 |
FEBI | 10572 |
FEBI | 12569 |
FEBI | 19476 |
FIAT | 46402682 |
FIAT | 46429835 |
FIAT | 46430003 |
FIAT | 7750978 |
FIRST LINE | FCA5665 |
FRAP | 1469 |
KAMOKA | 9919281B |
LEMFO | 26766 |
LEMFO | 26766 01 |
MAG | 301181302900 |
MAPCO | 19067 |
MAXGEAR | MGZ-104006 |
METZGER | 58033102 |
METZGER | 8110280 |
METZGER | 88033102 |
METZGER | F912 |
MEYLE | 216 050 0002 |
MGA | SB7397 |
MGA | SB7434 |
MONROE | L15507 |
MOOG | FI-TC-6565 |
MOOG | FI-WP-0244 |
MOOG | FI-WP-7524 |
NK | 5012322 |
OCAP | 0380446 |
OCAP | 0380448 |
OPTIMAL | G6-503 |
PEX | 1203070 |
PEX | 1203087 |
QUINTON HA | QSA1349S |
QUINTON HA | QSJ1349S |
RTS | 96-00189-1 |
RUV | 935807 |
SASIC | 9005108 |
SIDEM | 19281 B |
SIDEM | 75173 |
SKF | VKDS 322046 B |
SPIDAN | 44513 |
SWAG | 70 73 0052 |
SWAG | 70919476 |
TALOSA | 4003098 |
TRISCAN | 850015507 |
TRW | JTC279 |
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.