- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Wymiar stożka [mm]: 20
- Parzyste numery artykułów: JTC1012
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 042254B |
BORG BECK | BCA6218 |
CITRO | 3520 95 |
CITRO | 3520 L0 |
CITRO | 3520 N3 |
CITRO | 3521 65 |
DELPHI | TC1284 |
DITAS | A13473 |
FAG | 821 0858 10 |
FEBI | 12385 |
FEBI | 22705 |
FIAT | 1308600080 |
FIAT | 1317240080 |
FIAT | 1320786080 |
FIAT | 1331938080 |
FIAT | 1339464080 |
FIAT | 1339465080 |
FIRST LINE | FCA6218 |
LEMFO | 28153 |
LEMFO | 29417 |
MAG | 301181302600 |
MAPCO | 49084 |
METZGER | 58049101 |
METZGER | M901A |
MEYLE | 11-16 050 0047 |
MONROE | L10522 |
MOOG | FI-WP-0109 |
MOOG | FI-WP-3840 |
NK | 5011935 |
OCAP | 0391446 |
PEUGE | 3520 L0 |
PEUGE | 3520 N3 |
PEUGE | 3521 65 |
QUINTON HA | QSA2107S |
QUINTON HA | QSA9246S |
RTS | 96-00581-2 |
SIDEM | 54174 |
SKF | VKDS 323040 |
SPIDAN | 57103 |
SWAG | 62936285 |
SWAG | 70730042 |
TALOSA | 4008363 |
TRISCAN | 850010522 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.