Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 211207 |
BENDIX | 042030B |
BORG BECK | BCA6706 |
BORG BECK | BCA7221 |
DELPHI | TC2351 |
FAG | 821 0874 10 |
FEBI | 34759 |
FEBI | 40710 |
FIAT | 50709579 |
FIAT | 50710621 |
FIAT | 51857021 |
FIAT | 51857023 |
FIAT | 51860383 |
FIRST LINE | FCA6706 |
FRAP | 3713 |
FRAP | 4324 |
KLOKKERH | 2013361A1 |
LEMFO | 34821 01 |
MAG | 301181307200 |
MAPCO | 49096 |
METZGER | 52014008 |
METZGER | 58037201 |
MEYLE | 216 050 0044 |
MEYLE | 2160500044HD |
MGA | SB8907 |
MONROE | L15564 |
MOOG | FD-TC-8849 |
MOOG | FI-TC-7412 |
NK | 5012369 |
OCAP | 0392685 |
OPTIMAL | F8-6459 |
OPTIMAL | G6-1173 |
QUINTON HA | QSA2400S |
RUV | 935882 |
SASIC | 7476030 |
SIDEM | 19070 |
SIDEM | 19071 |
SIDEM | 19076 |
SPIDAN | 50402 |
SWAG | 70 93 4759 |
SWAG | 70 94 0710 |
TRISCAN | 850015564 |
TRW | JTC1474 |
VAICO | V24-0331 |
ABARTH
|
FIAT
|
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.