- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Lokalizacja w aucie: Z lewej
- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Materiał: Żeliwo
- Parzyste numery artykułów: JTC115
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 211156 |
BENDIX | 042010B |
BIRTH | BR1626 |
BORG BECK | BCA6743 |
DELPHI | TC1933 |
DIEDERICHS | 1346201 |
FAG | 821 0791 10 |
FAI | SS7102 |
FEBI | 107527 |
FIAT | 50705083 |
FIRST LINE | FCA6743 |
FLENNOR | FL0038-G |
FORMPART | 1409067 |
FRAP | 3623 |
JPG | 3340101379 |
KAWE | FL0038G |
LEMFO | 35276 01 |
MAPCO | 49041 |
METZGER | 58034801 |
MEYLE | 2160500057 |
MONROE | L15566 |
MOOG | FI-TC-9057 |
MOOG | FI-WP-5692 |
NK | 5012375 |
OCAP | 0392275 |
OPTIMAL | G6-1149 |
QUINTON HA | QSA2517S |
RIW | FI6078 |
RTS | 96-90107-2 |
RUV | 935886 |
SBS | 19025012375 |
SIDEM | 19276 |
SKF | VKDS 322079 B |
TALOSA | 4000782 |
TRISCAN | 8500 15566 |
VEMA | 22913 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.