- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Lokalizacja w aucie: Z lewej
- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Materiał: Aluminium
- Parzyste numery artykułów: JTC1000
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210849 |
BENDIX | 041942B |
BORG BECK | BCA6338 |
DELPHI | TC2075 |
DITAS | D12997 |
FAG | 821 0293 10 |
FEBI | 23001 |
FEBI | 280075 |
FEBI | 34231 |
FIAT | 51748653 |
FIRST LINE | FCA5533 |
FIRST LINE | FCA6338 |
LEMFO | 30612 |
LEMFO | 36926 01 |
MAPCO | 49623 |
METZGER | 58004711 |
METZGER | 5921 |
MEYLE | 616 050 0001 |
MGA | SB8748 |
MONROE | L24538 |
MOOG | OP-TC-1955 |
MOOG | OP-TC-1955P |
NK | 5013627 |
OCAP | 0392337 |
OCAP | 0392392 |
OCAP | 0393804 |
OPEL | 13225798 |
OPEL | 24413015 |
OPEL | 3 52 051 |
OPTIMAL | G6-1073 |
PEX | 1207355 |
QUINTON HA | QSA2000S |
RTS | 96-00380-2 |
RUV | 935322 |
SAAB | 12796013 |
SAAB | 12799199 |
SIDEM | 9272 |
SWAG | 40 92 3001 |
SWAG | 40 93 4231 |
SWAG | 62730001 |
TALOSA | 4002674 |
TRISCAN | 8500 24538 |
VAUXH | 13225798 |
VAUXH | 24413015 |
VAUXH | 3 52 081 |
FIAT
|
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.