Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210219 |
BENDIX | 042293B |
BIRTH | BR1715 |
BORG BECK | BCA6162 |
BORG BECK | BCA6163 |
DELPHI | TC1292 |
FAG | 821 0263 10 |
FAI | SS1335 |
FEBI | 22861 |
FLENNOR | FL733G |
FORD | 4540775 |
JPG | SS21191 |
KAGER | 870541 |
KLOKKERH | 2509361A1 |
MAPCO | 59661 |
METZGER | 58037701 |
METZGER | FO0775 |
MEYLE | 716 050 0022 |
MGA | SB8769 |
MONROE | L16568 |
MOOG | FD-WP-2524 |
MOOG | FD-WP-2524P |
MOOG | FD-WP-2525 |
MOOG | FD-WP-2525P |
NK | 5012549 |
OCAP | 0793869 |
OPTIMAL | G6-844 |
PEX | 1207363 |
QUINTON HA | QSA1978S |
SASIC | 9005817 |
SBS | 19025012549 |
SIDEM | 4270 |
SKF | VKDS 324013 |
SWAG | 50 92 2861 |
SWAG | 50922861 |
TOPRAN | 302 018 |
TRISCAN | 850016568 |
TRISCAN | 850016576 |
TRISCAN | 850016578 |
TRW | JTC1333 |
VAICO | V25-7067 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.