Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 211057 |
BENDIX | 041991B |
BORG BECK | BCA6556 |
CITRO | 3521 N8 |
DELPHI | TC1898 |
DITAS | A14007 |
DITAS | D13479 |
FAG | 821 0585 10 |
FEBI | 29143 |
FIRST LINE | FCA6556 |
KAMOKA | 9953275 |
LEMFO | 35492 01 |
METZGER | 58061402 |
METZGER | P926 |
MEYLE | 11-16 050 0052 |
MGA | SB7838 |
MONROE | L28551 |
MOOG | PE-WP-4742 |
NK | 5013750 |
OCAP | 0782432 |
OPTIMAL | G6-1123 |
PEUGE | 3521 N8 |
PEX | 1207408 |
QUINTON HA | QSA2331S |
RTS | 96-00321-2 |
RTS | 96-00742-1 |
RUV | 935953 |
SASIC | 5213N03 |
SIDEM | 53275 |
SPIDAN | 46330 |
SWAG | 62 92 9143 |
SWAG | 62929143 |
TALOSA | 4000394 |
TOPRAN | 720 781 |
TOPRAN | 720781 |
TRISCAN | 850028551 |
TRW | JTC1235 |
VAICO | V42-0265 |
VEMA | 23648 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.