- Lokalizacja w aucie: Tylna Oś, po obydwu stronach
- Materiał: Aluminium
- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Tuleja wahacza OCAP 1216090 | 1216090 |
1 szt. | Tuleja wahacza OCAP 1216091 | 1216091 |
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 211442 |
AKRON-MALÒ | 8809294 |
AUDI | 7L0 505 323 A |
AUDI | 7L0 505 375 A |
AUDI | 7L0505323A |
AUDI | 7L0505375A |
AUTOMEGA | 110088410 |
AYD | 8809294 |
BENDIX | 041827B |
BORG BECK | BCA7039 |
DAYCO | DSS3921 |
DELPHI | TC3594 |
ETS | 31.TC.621 |
FEBI | 39094 |
FIRST LINE | FCA7039 |
FORMPART | 1105048 |
GSP | S060808 |
JPG | 1150201300 |
LEMFO | 38937 01 |
MAPCO | 52734 |
MEYLE | 116 035 0008 |
MONROE | L29B39 |
MOOG | AU-TC-7888 |
MS | 63970S-PCS-MS |
NK | 50147123 |
OPTIMAL | G5-785 |
OSSCA | 06119 |
QUINTON HA | QSJ3543S |
RIW | VW5004 |
RTS | 95-06917 |
SBS | 190250147123 |
SIDEM | 63970 |
SKF | VKDS 421022 |
SPIDAN | 49339 |
STELLOX | 57-03954-SX |
SWAG | 30 93 9094 |
TALOSA | 46-03731 |
TOPRAN | 113 587 |
TRISCAN | 8500 295139 |
TTC | 07.32.088 |
VAICO | V10-2644 |
VEMA | 260637 |
VW | 7L0 505 323 A |
VW | 7L0 505 375 A |
VW | 7L0505323A |
VW | 7L0505375A |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
OCAP to włoski producent części samochodowych. Firma posiada ogromne doświadczenie, zbierane już od 1975 roku. Części samochodowe OCAP tworzą bogaty asortyment elementów z różnych układów samochodowych. Niemniej jednak zdecydowanie dominują w ofercie części układu kierowniczego OCAP oraz elementy zawieszenia OCAP. W tych kategoriach referencji jest najwięcej, a należące do nich części OCAP są najwyżej cenione przez kierowców. Auto części OCAP to między innymi drążki kierownicze, przekładnie i pompy wspomagania. Niemniej jednak w asortymencie znajduje się również wiele drobnych elementów uzupełniających, takich jak uszczelki czy gumy wykorzystywane w układzie kierowniczym. Natomiast zawieszenie OCAP to między innymi wahacze, sworznie i tuleje. Dostępne są również elementy mocujące oraz amortyzujące. Przedsiębiorstwo OCAP od lat cieszy się renomą na rynku europejskim i nie tylko. Niezmiennie główna siedziba firmy znajduje się we Włoszech. Jednak już dawno firma działa również daleko poza granicami tego kraju. Oddziały przedsiębiorstwa znajdują się między innymi na Węgrzech i we Francji, ale również w Indiach czy Chinach. Części OCAP trafiają na aftermarket, ale również na pierwszy montaż do fabryk renomowanych producentów samochodów, takich jak np. FIAT.