Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 31244 |
ABS | 210858 |
AYD | 9701838 |
BENDIX | 041980B |
BIRTH | BR1545 |
BORG BECK | BCA6157 |
CITRO | 3521.G8 |
CITRO | 3521.K3 |
CITRO | 3521.P3 |
CITRO | 3521.Q1 |
CITRO | 3521G8 |
CITRO | 3521K3 |
CITRO | 3521P3 |
CITRO | 3521Q1 |
CORTECO | 49399671 |
DAYCO | DSS1227 |
DELPHI | TC1157 |
DIEDERICHS | 1423400 |
FAG | 821 0429 10 |
FAI | SS 1179 |
FEBI | 22384 |
FEBI | 40840 |
FIRST LINE | FCA6157 |
FORMPART | 2109014 |
FRAP | 2271 |
GSP | S060145 |
KEY PARTS | KCA6157 |
LEMFO | 30607 01 |
LEMFO | 37013 01 |
METZGER | 58060802 |
MEYLE | 11-16 050 0009/HD |
MONROE | L28537 |
MOOG | PE-TC-0999 |
MOOG | PE-TC-0999P |
OPENPARTS | SSW1056.01 |
OPTIMAL | G6-1111 |
PEUGE | 3521.G8 |
PEUGE | 3521.K3 |
PEUGE | 3521.P3 |
PEUGE | 3521.Q1 |
PEUGE | 3521G8 |
PEUGE | 3521K3 |
PEUGE | 3521P3 |
PEUGE | 3521Q1 |
QUINTON HA | QSA1949S |
RTS | 96-00760-1 |
RUV | 935943 |
SASIC | 5213G83 |
SIDEM | 53077 |
SIDEM | 53271 |
SKF | VKDS 323039 |
SPIDAN | 50580 |
SPIDAN | 57123 |
SPIDAN | 85212 |
STARLINE | 34.47.700 |
SWAG | 62 92 2384 |
SWAG | 62 94 0840 |
TALOSA | 40-00787 |
TOPRAN | 720 208 |
TRICLO | 771389 |
TRW | JTC975 |
VAICO | V22-0019 |
VEMA | 23040 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
OCAP to włoski producent części samochodowych. Firma posiada ogromne doświadczenie, zbierane już od 1975 roku. Części samochodowe OCAP tworzą bogaty asortyment elementów z różnych układów samochodowych. Niemniej jednak zdecydowanie dominują w ofercie części układu kierowniczego OCAP oraz elementy zawieszenia OCAP. W tych kategoriach referencji jest najwięcej, a należące do nich części OCAP są najwyżej cenione przez kierowców. Auto części OCAP to między innymi drążki kierownicze, przekładnie i pompy wspomagania. Niemniej jednak w asortymencie znajduje się również wiele drobnych elementów uzupełniających, takich jak uszczelki czy gumy wykorzystywane w układzie kierowniczym. Natomiast zawieszenie OCAP to między innymi wahacze, sworznie i tuleje. Dostępne są również elementy mocujące oraz amortyzujące. Przedsiębiorstwo OCAP od lat cieszy się renomą na rynku europejskim i nie tylko. Niezmiennie główna siedziba firmy znajduje się we Włoszech. Jednak już dawno firma działa również daleko poza granicami tego kraju. Oddziały przedsiębiorstwa znajdują się między innymi na Węgrzech i we Francji, ale również w Indiach czy Chinach. Części OCAP trafiają na aftermarket, ale również na pierwszy montaż do fabryk renomowanych producentów samochodów, takich jak np. FIAT.