Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 211071 |
AUTOMEGA | 3040701522E0M |
AYD | 9705899 |
BENDIX | 043430B |
BIRTH | BR1021 |
BORG BECK | BCA6713 |
COMLINE | CCA2209 |
DAYCO | DSS3523 |
DELPHI | TC2449 |
DT SPARE P | 4.66863 |
ETS | 15.TC.278 |
EUROBRAKE | 59025013358 |
FAG | 821 0700 10 |
FAI | SS2924 |
FEBI | 37611 |
FIRST LINE | FCA6713 |
FLENNOR | FL10168-G |
FORMPART | 1909044 |
FORTUNE LI | FZ6760 |
KAGER | 87-1717 |
KAMOKA | 9950171 |
KLOKKERH | 3547362 |
LEMFO | 36987 01 |
MAPCO | 52817 |
MERCE | 906 330 41 07 |
MERCE | 906 330 47 07 |
MERCE | 9063304107 |
MERCE | A 906 330 41 07 |
MERCE | A 906 330 47 07 |
METZGER | 58007302 |
MEYLE | 116 050 0090 |
MONROE | L10587 |
MOOG | ME-WP-4951 |
MOTAQUIP | LVSA1424 |
NK | 5013358 |
OPTIMAL | G6-1288 |
QUINTON HA | QSA2371S |
RIW | ME6032 |
RUV | 935183 |
SAMPA | 100.323 |
SASIC | 7476112 |
SBS | 19025013358 |
SIDEM | 50171 |
SKF | VKDS 328047 B |
SPIDAN | 411386 |
SPIDAN | 46696 |
SPIDAN | 46699 |
SWAG | 10 93 7611 |
TALOSA | 40-01495 |
TOPRAN | 113 505 |
TRISCAN | 8500 10587 |
TRW | JTC2217 |
TTC | 02.31.148 |
VAICO | V30-7604 |
VEMA | 26298 |
VW | 2E0407152L |
VW | 2E0407152M |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
OCAP to włoski producent części samochodowych. Firma posiada ogromne doświadczenie, zbierane już od 1975 roku. Części samochodowe OCAP tworzą bogaty asortyment elementów z różnych układów samochodowych. Niemniej jednak zdecydowanie dominują w ofercie części układu kierowniczego OCAP oraz elementy zawieszenia OCAP. W tych kategoriach referencji jest najwięcej, a należące do nich części OCAP są najwyżej cenione przez kierowców. Auto części OCAP to między innymi drążki kierownicze, przekładnie i pompy wspomagania. Niemniej jednak w asortymencie znajduje się również wiele drobnych elementów uzupełniających, takich jak uszczelki czy gumy wykorzystywane w układzie kierowniczym. Natomiast zawieszenie OCAP to między innymi wahacze, sworznie i tuleje. Dostępne są również elementy mocujące oraz amortyzujące. Przedsiębiorstwo OCAP od lat cieszy się renomą na rynku europejskim i nie tylko. Niezmiennie główna siedziba firmy znajduje się we Włoszech. Jednak już dawno firma działa również daleko poza granicami tego kraju. Oddziały przedsiębiorstwa znajdują się między innymi na Węgrzech i we Francji, ale również w Indiach czy Chinach. Części OCAP trafiają na aftermarket, ale również na pierwszy montaż do fabryk renomowanych producentów samochodów, takich jak np. FIAT.