Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 210898 |
AUDI | 1K0407152AA |
AUDI | 1K0407152AB |
AUDI | 1K0407152AH |
AUDI | 1K0407152BC |
AUDI | 1K0407152P |
AUDI | 1K0407152Q |
AYD | 9703452 |
AYD | 9704825 |
AYD | 9710491 |
BIRTH | BR1239 |
BIRTH | BR1755 |
COMLINE | CCA2184 |
CORTECO | 49399481 |
DELPHI | TC1335 |
DELPHI | TC2483 |
FAG | 821 0768 10 |
FAI | SS2443 |
FEBI | 36896 |
FEBI | 38180 |
FEBI | 39488 |
FIRST LINE | FCA6367 |
FLENNOR | FL0952-G |
FORMPART | 2909119 |
LEMFO | 36172 01 |
METZGER | 58013302 |
METZGER | 58079002 |
MEYLE | 116 050 0182/HD |
MONROE | L29571 |
MONROE | L29A07 |
MONROE | L29A49 |
MONROE | L29A65 |
MONROE | L29A67 |
MOOG | VO-WP-14780 |
MOOG | VO-WP-1861 |
OPTIMAL | G6-1063 |
RTS | 76-90932-1 |
RTS | 96-90946-1 |
SIDEM | 63073 |
SIDEM | 63779 |
SIDEM | 63877 |
SKF | VKDS 321011 |
SKF | VKDS 321124 B |
SPIDAN | 50844 |
SPIDAN | 51082 |
SWAG | 30 93 8180 |
TALOSA | 40-09723 |
TRICLO | 773877 |
TRISCAN | 8500 29571 |
TRW | JTC1251 |
VAICO | V10-7237 |
VEMA | 22846 |
VEMA | 26268 |
VEMA | 26506 |
VEMA | 27440 |
VW | 1K0407152AA |
VW | 1K0407152AB |
VW | 1K0407152AH |
VW | 1K0407152BC |
VW | 1K0407152P |
VW | 1K0407152Q |
AUDI
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
OCAP to włoski producent części samochodowych. Firma posiada ogromne doświadczenie, zbierane już od 1975 roku. Części samochodowe OCAP tworzą bogaty asortyment elementów z różnych układów samochodowych. Niemniej jednak zdecydowanie dominują w ofercie części układu kierowniczego OCAP oraz elementy zawieszenia OCAP. W tych kategoriach referencji jest najwięcej, a należące do nich części OCAP są najwyżej cenione przez kierowców. Auto części OCAP to między innymi drążki kierownicze, przekładnie i pompy wspomagania. Niemniej jednak w asortymencie znajduje się również wiele drobnych elementów uzupełniających, takich jak uszczelki czy gumy wykorzystywane w układzie kierowniczym. Natomiast zawieszenie OCAP to między innymi wahacze, sworznie i tuleje. Dostępne są również elementy mocujące oraz amortyzujące. Przedsiębiorstwo OCAP od lat cieszy się renomą na rynku europejskim i nie tylko. Niezmiennie główna siedziba firmy znajduje się we Włoszech. Jednak już dawno firma działa również daleko poza granicami tego kraju. Oddziały przedsiębiorstwa znajdują się między innymi na Węgrzech i we Francji, ale również w Indiach czy Chinach. Części OCAP trafiają na aftermarket, ale również na pierwszy montaż do fabryk renomowanych producentów samochodów, takich jak np. FIAT.