- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przegubu nosnego / prowadzącego
- Materiał: Aluminium
- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z poduszką gumową
- Ciężar [kg]: 5,914
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 31261 |
3RG | 40488 |
A.B.S. | 211241 |
APEC | AST2899 |
APEC | AST2901 |
ASAM | 80855 |
BENDIX | 041974B |
BENDIX | 047592B |
BGA | TRC6735 |
BIRTH | BR1826 |
BIRTH | BR2979 |
BORG BECK | BCA6341 |
BORG BECK | BSK8079 |
BSG | BSG 70-315-036 |
CITRO | 3521.S4 |
CITRO | 3521L2 |
COMLINE | CCA2165 |
COMLINE | CCA2408R |
CORTECO | 49400380 |
DELPHI | TC2140 |
DELPHI | TC2830 |
DENCKERMAN | D120438 |
DJ PARTS | DA1898 |
DYS | 20-00908-1 |
FAG | 821 0673 10 |
FEBI | 36901 |
FIRST LINE | FCA6341 |
KAWE | 8500 28543 |
KAWE | 8500 38527 |
KRAFT AUTO | 4215541 |
LEMFO | 34381 01 |
LYNXAUTO | C5277R |
MAG | 030607021005 |
MAG | 301181391400 |
MAPCO | 49321 |
MAXGEAR | 72-1643 |
METZGER | 58061002 |
MEYLE | 11-16 050 0030 |
MOOG | CI-TC-15534 |
MOOG | PE-WP-3321 |
MOTAQUIP | LVSA1159 |
MOTAQUIP | LVSA1679 |
MS | 34381-PCS-MS |
NAPA | NST2901 |
NK | 5011946 |
OCAP | 0384350 |
OCAP | 0394350 |
OPTIMAL | F9-0092 |
OPTIMAL | G6-1106 |
OPTIMAL | G6-1429 |
PEUGE | 3521.J6 |
QUINTON HA | QSA2106S |
QUINTON HA | QSA2444S |
QUINTON HA | QSA2647S |
REDAELLI R | P922 |
RTS | 96-00797-1 |
SIDEM | 53173 |
SIDEM | 53375 |
SKF | VKDS 323080 |
SPIDAN | 40527 |
SPIDAN | 50616 |
STELLOX | 57-04671-SX |
SWAG | 62 93 6901 |
Stark | SKCA-0050611 |
TALOSA | 40-08908 |
TALOSA | 40-09894 |
TOPRAN | 720 779 |
TRISCAN | 8500 28543 |
TRISCAN | 8500 38527 |
TRW | JTC1237 |
VEMA | 23258 |
VEMA | 27260 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.