- Średnica 1 [mm]: 54,0
- System hamulcowy: AKEBONO
- Parzyste numery artykułów: 720082
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
- Ilość połączeń: 1
- Rozstaw srub mocujących: 158
- Dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 24
- Ciężar [kg]: 2,9
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Zestaw naprawczy zacisku hamulca A.B.S. 73329 | 73329 |
1 szt. | Zestaw naprawczy zacisku hamulca A.B.S. 57349 | 57349 |
1 szt. | Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca A.B.S. 55131 | 55131 |
1 szt. | Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca A.B.S. 55117 | 55117 |
Dodaj opinię
(09.01.2015)
Opinia wystawiona dla Zacisk hamulcowy A.B.S. 430281
(09.07.2013)
Opinia wystawiona dla Zacisk hamulcowy A.B.S. 521361
Producent | Numery OEM |
---|
ASHUKI | S453-50NEW |
BENDIX | 591456 |
BLUEPRINT | ADS74813R |
BRAKE ENG | CA1772 |
BREMBO | F 78 014 |
BUDWEG | 342866 |
CARDONE | 82-0840 |
DELPHI | LC7544 |
DRI | 3180400 |
ELSTOCK | 82-0840 |
FTE | RX5498207A0 |
GIRLING | 7111611 |
GR | SU6015 |
HELLA | 8AC 355 390-411 |
KAWE | 342866 |
NK | 214469 |
OPTIMAL | BC-2403L |
QUINTON HA | QBS3719 |
SUBAR | 26291-FA030 |
SUBAR | 26291-FA031 |
SUBAR | 26291-FA032 |
TEXTAR | 38166600 |
TRW | BHW611E |
UBD | 56094 |
LOTUS
|
SUBARU
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.