- System hamulcowy: BOSCH
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez łącznika
- Dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 22
- Parzyste numery artykułów: 8AC 355 395-281
- Techniczny numer informacyjny: AC9527
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 627541 |
ALFA | 51900398 |
ALFA | 51900402 |
ALFA | 52035723 |
ALFA | 55704022 |
ALFA | 71754246 |
ALFA | 71793194 |
ALFA | 735455837 |
ALFA | 77363929 |
ALFA | 77364978 |
ATE | 220707 |
ATE | 24354117697 |
BENDIX | 694621B |
BOSCH | 0986473487 |
BRAKE ENG | CA2739 |
BREMBO | F23134 |
BUDWEG | 343638 |
CITRO | 4401P6 |
DELCOREMY | DC83638 |
DRI | 3169110 |
ECP | 133721781 |
ELSTOCK | 821619 |
ELSTOCK | 821619004 |
FIAT | 51807734 |
FIAT | 51819881 |
FIAT | 51900398 |
FIAT | 51973330 |
FIAT | 52035721 |
FIAT | 52040978 |
FIAT | 52040982 |
FIAT | 55701286 |
FIAT | 55704022 |
FIAT | 71754246 |
FIAT | 71793194 |
FIAT | 71793356 |
FIAT | 735480254 |
FIAT | 77363929 |
FIAT | 77364364 |
FIAT | 77364399 |
FIAT | 77364685 |
FIAT | 77365138 |
FIAT | 77366178 |
FTE | RS549895A0 |
FTE | RX549895A0 |
HELLAPAGID | 355395271 |
HELLAPAGID | 355441631 |
KAWE | 343638 |
LPR | PF12561 |
NK | 2136249 |
OPEL | 542403 |
OPEL | 542544 |
OPEL | 5542095 |
OPEL | 93189797 |
OPEL | 93191695 |
OPEL | 95516254 |
PEUGE | 4401P6 |
QUINTON HA | QBS7383 |
SBS | 13012136249 |
TEXTAR | 38025200 |
TRISCAN | 8170343638 |
TRW | BHW957E |
UBD | 56190 |
VAUXH | 93189797 |
VAUXH | 93191695 |
ALFA ROMEO
|
CITROËN
|
FIAT
|
IVECO
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.