- Napięcie [V]: 12
- Tryb pracy: Elektroniczny
- Rodzaj zaworu: Zawór sterujący
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CSV ELECTR | CVC4881 |
FAE | 55007 |
FISPA | 83.881 |
HOFFER | 8029906 |
MEATDORIA | 9906 |
METZGER | 0899006 |
OPEL | 93854397 |
RENAU | 82 00 414 156 |
SIDAT | 83.881 |
TOPRAN | 701 213 |
VAUXH | 93854397 |
VEMO | V40-77-0015 |
WE PARTS | 421270006 |
WILMINK | WG1749594 |
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawory odgrywają kluczową rolę w sterowaniu i regulacji ogrzewania oraz wentylacji w samochodzie. Dzięki odpowiednim zaworom możliwe jest rozprowadzenie płynu chłodniczego w instalacji. Obecnie w pojazdach spotkać można zarówno zawory podciśnieniowe, jak i elektryczne. W dzisiejszych instalacjach zawory odpowiadają również bezpośrednio za tłoczenie powietrza do kabiny, a nie tylko rozprowadzanie go w instalacji.
Awaria zaworu regulacyjnego to jeden z najczęstszych powodów niesprawności układu ogrzewania lub chłodzenia. Zawory regulacji układu ogrzewania i wentylacji powinny być poddawane regularnym przeglądom. Najlepiej zlecać je podczas rutynowych przeglądów pojazdu. Czasami konieczne może być czyszczenie instalacji, gdyż największe zagrożenie stanowi zanieczyszczenie zaworu. Efektem zanieczyszczenia jest zacięcie pracy zaworu, a więc brak możliwości tłoczenia powietrza w odpowiednim kierunku. Nie trafia ono do kabiny lub też pojawiają się problemy z regulacją poziomu grzania lub chłodzenia. Zdarza się jednak, że zawodzi nie tyle zawór, co termostat, dlatego przed dokonaniem wymiany, warto skonsultować się z fachowcem.
Mechanik po potwierdzeniu, że awaria dotyczy zaworów regulacji ogrzewania i wentylacji, rozpocznie wymianę odpowiednich elementów. W tym celu będzie musiał opróżnić układ z płynu chłodniczego. Nie jest to trudne i w zasadzie każdy mógłby wykonać tę czynność samodzielnie. Problem pojawia się jednak po ponownym napełnieniu instalacji płynem. Często powstają bąbelki powietrzne, które uniemożliwiają prawidłową pracę układu. Dlatego też niezbędne jest odpowietrzenie układu, które często poprawnie potrafi wykonać tylko doświadczony mechanik.
Hearth+Buss to niemiecka firma motoryzacyjna, sprzedająca części samochodowe między innymi pod marką Elparts. Hearth+Buss Elparts to autoczęści z różnych kategorii produktowych. Ważną gałęzią działalności przedsiębiorstwa zawsze były elementy układu zapłonowego. Do dzisiaj stanowią one duży odsetek referencji obecnych w katalogu producenta. Cewki zapłonowe Hearth+Buss Elparts to sprawdzona jakość udokumentowana szeregiem certyfikatów. Ponadto, firma produkuje również świece żarowe, przewody zapłonowe i inne części układu.
Producent części samochodowych Hearth+Buss Elparts stale poszerza swoją ofertę. W ostatnich latach wiele referencji przybyło w kategorii elektryki samochodowej oraz oświetlenia. Celem przedsiębiorstwa jest zdobycie pozycji jednego z liderów rynku światowego w tym obszarze. Akumulatory, alternatory, jak również wszelkiego rodzaju czujniki Hearth+Buss Elparts to autoczęści doceniane przez użytkowników oraz fachowców. Podobnie wysoko cenione jest oświetlenie samochodowe Hearth+Buss Elparts. W asortymencie producenta znajdują się wszelkie obowiązkowe, jak i dodatkowe lampy dopasowane do większości samochodów europejskich i azjatyckich. Oczywiście producent oferuje również niezbędne części elektryczne układu oświetlenia samochodowego, takie jak przekaźniki, przełączniki i regulatory.
Hearth+Buss to firma z długą historią, której początek sięga 1925 roku. Od początku przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją zapłonów. Dzisiaj oferta producenta jest o wiele bogatsza, a części samochodowe Hearth+Buss Elparts są dystrybuowane również poza macierzyste Niemcy.