- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Cisnienie [bar]: 4,5
- Rodzaj czujnika: Czujnik dźwigniowy
- Napięcie robocze [V]: 12
Dodaj opinię
(03.01.2021)
Dobra część. Efektywnie zasila silnik w paliwo, bez problemu utrzymuje ciśnienie. Zapewnia cicha pracę. Przesyłka przyszła szybko i była dobrze zabezpieczona, więc zakupy oceniam na 5
Opinia wystawiona dla Zespół zasilający - pompa paliwa CONTINENTAL/VDO A2C87255401Z
(14.09.2015)
Opinia wystawiona dla Zespół zasilający - pompa paliwa CONTINENTAL/VDO 228-225-020-004Z
(21.01.2015)
Opinia wystawiona dla Zespół zasilający - pompa paliwa CONTINENTAL/VDO 228-235-045-001Z
Producent | Numery OEM |
---|
DELPHI | FG2401-12B1 |
ERA | 775341 |
FIAT | 71746882 |
HITACHI AU | 133273 |
HITACHI AU | 2503273 |
MEATDORIA | 77232 |
SUZUK | 15100-79J50 |
SUZUK | 15100-79J50-000 |
VDO | A2C53099636 |
FIAT
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa paliwa to urządzenie mające za zadanie dostarczać paliwo do silnika. Tym samym pompa w pierwszej kolejności zasysa paliwo ze zbiornika, aby następnie wtłoczyć je do wtryskiwaczy, które przekazują je już bezpośrednio do cylindrów. Bardzo ważne dla poprawnej pracy silnika jest dostarczenie paliwa pod odpowiednio wysokim ciśnieniem, za co również odpowiada pompa paliwa.
Obecnie stosuje się elektryczne pompy paliwa – modele wirnikowe i rotacyjne. Zwykle pompa znajduje się dzisiaj w zbiorniku paliwa. Umiejscowienie jej w tej lokalizacji z jednej strony ma ułatwiać zasysanie paliwa, z drugiej zredukować słyszalny hałas generowany przez silnik pompy. Ponadto, w warunkach zanurzenia w paliwie silnik pompy jest odpowiednio chłodzony i smarowany, co pozwala mu dłużej zachować pełną sprawność.
Niesprawność pompy paliwa znacząco utrudnia prowadzenie pojazdu, czasami wręcz je uniemożliwiając. Jeżeli paliwo nie jest wtłaczane do silnika w odpowiedniej ilości czy też pod odpowiednim ciśnieniem, w czasie jazdy odczuwalne jest szarpanie, silnik może niespodziewane gasnąć, występują również problemy z jego zapalaniem. Czego dotyczą awarie pompy paliwa? Przeważnie problem tkwi w zanieczyszczeniu pompy, które jest spowodowane użytkowaniem niskiej jakości paliwa. Do zanieczyszczenia pompy można również doprowadzić jeżdżąc z niemal pustym bakiem. W takiej sytuacji bowiem urządzenie zasysa zanieczyszczenia, które nawet przy użytkowaniu najwyższej klasy paliwa, gromadzą się na dnie baku. Należy również unikać pozostawiania samochodu na parkingu czy w garażu z niepełnym bakiem, gdyż dochodzi wtedy do skraplania powietrza, które się w nim znajduje, co także stwarza pewne zagrożenie dla pompy paliwa. Poprawnie użytkowana pompa paliwa powinna działać sprawnie przez o najmniej 180-200 tys. km.
VDO to niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, wchodzące w skład grupy Continental. Dzięki staniu się częścią jednej z największych korporacji motoryzacyjnych na świecie, firma VDO zdobyła dostęp do najnowocześniejszych laboratoriów badawczych oraz fabryk na całym świecie. W zakładach produkcyjnych przedsiębiorstwa powstają rozmaite części samochodowe. Wśród nich znajdują się między innymi przepustnice powietrza, które przez wielu uznawane są za flagowy produkt marki.
Przepustnice powietrza VOD to wysoko cenione elementy, jednak oferta producenta jest o wiele bogatsza. W swojej ofercie firma posiada tysiące referencji. Produkty te należą do różnych kategorii. Ważną linię produktową firmy VOD stanowią pompy paliwa. Ponadto, wysoko cenione są części elektryki VOD. Wśród nich wymienić należy różnorodne sterowniki niezbędne w niemal każdym nowoczesnym pojeździe mechanicznym. Ponadto, części samochodowe VOD to także czujniki poziomu paliwa oraz zawory. Od wielu lat VOD uchodzi za firmę, która produkuje wysokiej jakości części mechaniczne, takie jak choćby siłowniki zamka centralnego.
VOD to marka, która jest znana w branży od około 90 lat. Niezwykle długa historia firmy pozwoliła jej nabrać ogromnego doświadczenia oraz udoskonalić produkty. Początkowo części samochodowe VOD trafiały głównie na lokalny rynek, jednak wraz ze wzrostem sprzedaży, firma zaczęła się rozrastać oraz odgrywać większą rolę w branży. Z czasem wzbudziła zatem zainteresowanie największych podmiotów na rynku. Tym samym w 1991 roku właścicielem marki został koncern Mannesmann, później firmę przejął Siemens, aby ostatecznie stała się ona częścią grupy Continental.