Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ROMAX | 083014 |
ROSI | 12125 |
TESH | 140300 |
TIMAX | PG486 |
USN | CN514 |
WALKER | 98756 |
CITROËN
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Rura wydechowa IMASAF 21.42.04 | IMASAF | Brak ceny |
Rura wydechowa EEC RE7006 | EEC | Brak ceny |
Zestaw naprawczy (rurowy) katalizatora HELLA 8LA 366 006-981 | HELLA | Brak ceny |
Zestaw naprawczy (rurowy) katalizatora LRT R7606 | LRT | Brak ceny |
Zestaw naprawczy (rurowy) katalizatora KLARIUS 142879 | KLARIUS | Brak ceny |
Rura wydechowa EBERSPÄCHER 13.8.50 | EBERSPÄCHER | 87,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Katalizator to część układu wydechowego. Element ten odpowiada za oczyszczanie spalin, minimalizując w ten sposób emisję szkodliwych gazów. Obecnie zachodzi obowiązek prawny instalacji katalizatorów w samochodach produkowanych na terenie Unii Europejskiej. W starszych pojazdach katalizator może być przymocowany do rury wydechowej, natomiast w nowszych pojazdach jest obecny w kolektorze wydechowym. Nowa lokalizacja gwarantuje lepszą efektywność w oczyszczaniu spalin.
Z zewnątrz katalizator wygląda jak metalowa puszka średnich rozmiarów. Pod stalową obudową znajduje się kilka kolejnych warstw ochronnych. Zabezpieczają one katalizator przed uszkodzeniami, głównie mechanicznymi. Pod warstwami obudowy znajduje się natomiast rdzeń, czyli część bezpośrednio odpowiedzialna za oczyszczanie spalin. Budowa rdzenia jest zwykle podobna w każdym katalizatorze. Konstrukcja przypomina nieco plaster miodu czy też wkład filtra. Na powierzchni rdzenia natomiast znajdują się drobne cząsteczki metali szlachetnych, takich jak np. pallad czy platyna. Cząsteczki zanieczyszczeń zostają zneutralizowane za sprawą wejścia w reakcję z cząsteczkami wymienionych metali.
Katalizator to urządzenie pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach. Nieustanny kontakt z zanieczyszczeniami oraz skrajnie wysoką temperaturą naraża katalizator na usterki. Możliwe jest zatkanie konstrukcji, jak również stopienie kanalików, w których oczyszczane są spaliny. Z racji lokalizacji katalizatora, nietrudno również o uszkodzenie mechaniczne. Kiedy katalizator traci sprawność, zauważalna jest emisja większej ilości dwutlenku węgla, zwiększa się zużycie paliwa, a silnik traci wydajność oraz pracuje nierównomiernie.
Marix to polskie przedsiębiorstwo, działające na rynku już od ponad 40 lat. Pierwsze części Marix powstały w 1981 roku. Od początku istnienia firma zajmuje się produkcją części układu wydechowego. Przez lata nie uległo to zmianie. Marix to niewielkie przedsiębiorstwo o bardzo ścisłym profilu. Wysoki poziom specjalizacji sprawia, że inżynierowie mogą w pełni skupić się na doskonaleniu produktów z kategorii części układu wydechowego. Dzięki temu rury wydechowe, rury kolektorowe czy tłumiki Marix to jakościowy sprzęt, notujący doskonałe wyniki w testach efektywności i trwałości. Potwierdzają to liczne certyfikaty jakości uzyskane przez poszczególne produkty, jak również przez samą firmę za standardy produkcji oraz ogółem – prowadzenia biznesu.
Oferta Marix jest skierowana do posiadaczy samochodów osobowych i dostawczych różnych marek. Obecnie największą część asortymentu stanowią tłumiki, których jest ponad 1500. Choć firma od 4 dekad twardo trzyma się ograniczania produkcji do kilku typów części, nie oznacza to wcale braku rozwoju. W dostępnych kategoriach wciąż przybywa produktów, przez co dzisiaj asortyment zaspokaja już potrzeby większości kierowców.