- Średnica [mm]: 60
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 34111160939 |
A.B.S. | 420031 |
A.B.S. | 420032 |
A.B.S. | 420471 |
A.B.S. | 420472 |
A.B.S. | 421621 |
A.B.S. | 421622 |
A.B.S. | 421661 |
A.B.S. | 421662 |
A.B.S. | 421761 |
A.B.S. | 421762 |
A.B.S. | 421771 |
A.B.S. | 421772 |
A.B.S. | 429811 |
A.B.S. | 429812 |
A.B.S. | 429881 |
A.B.S. | 429882 |
A.B.S. | 429891 |
A.B.S. | 429892 |
A.B.S. | 429901 |
A.B.S. | 429902 |
A.B.S. | 43581 |
ATE | 11.0441-6001.2 |
ATE | 11.0441-6003.2 |
ATE | 11.3601-8503.2 |
AUTOFREN S | D4099 |
BENDIX | 692369B |
BENDIX | 692370B |
BENDIX | 692721B |
BENDIX | 692722B |
BENDIX | 721200B |
BENDIX | 721201B |
BMW | 34111157037 |
BMW | 34111157389 |
BMW | 34111157495 |
BMW | 34111157501 |
BMW | 34111160325 |
BMW | 34111160361 |
BMW | 34111160363 |
BMW | 34111160367 |
BMW | 34111163303 |
BMW | 34111163643 |
BMW | 34112226873 |
BMW | 34112227515 |
BUDWEG | 206003 |
ERT | 400142 |
FORD | 6128159 |
FORD | 83BB2B107BA |
FRENKIT | 260002 |
FTE | RKS6050 |
JAGUA | JLM12123 |
JAGUA | JLM2191 |
MOPR | MKR337 |
NK | 8836014 |
NK | 8899038 |
OPEL | 1605657 |
OPEL | 542237 |
OPEL | 90348505 |
PBR | K5343S |
PBR | K612S |
SBS | 8812009 |
SBS | 8815017 |
SBS | 8825007 |
SBS | 8836014 |
SBS | 8899038 |
TOPRAN | 500952 |
TRISCAN | 8170 206003 |
TRW | SP7787 |
TRW | SP8897 |
UBD | 50580 |
VAG | 211698471B |
VAG | 251615124C |
VAG | 251698461DX |
VAG | 251698471B |
VAG | 447615123A |
VW | 211698471B |
VW | 251615124C |
VW | 251698461DX |
VW | 251698471B |
VW | 447615123A |
AUDI
|
BMW
|
CHRYSLER
|
FORD
|
HONDA
|
JAGUAR
|
LAND ROVER
|
MERCEDES-BENZ
|
MG
|
OPEL
|
RENAULT
|
ROVER
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.