Jak zwykle,nawyższe noty dla iParts.Zestaw akcesoriów najwyżych lotów.Spisuje się w BMW na szóstkę z plusem.Perfekcyjny zestaw.Polecam! I Wielkie Podziękowania dla iParts za pełny professionalizm i świetne podejście do klienta.
Osłona tarczy hamulcowej zamówiona do BMW E39 Touring 530D 2002 rok. W tytule pisze, że to lewa, przednia strona zabudowy. Wystąpił błąd i jest to prawa strona. Tak również jest napisane na kodzie z naklejki umieszczonej na osłonie: przeznaczenie przednia oś, strona lewa. Błąd w opisie. Z drugiej strony, towar dobrej jakości.
Lubię jeździć samochodami i jestem w tym naprawdę dobra, jednak gdy pojawia się problem z częściami to wymiękam. Nie znam się na tym i zawsze jestem zmuszona skorzystać z pomocy profesjonalistów. Tak było również w przypadku problemów z osłoną tarczy hamulcowej w tylnej osi. Bez pomocy wykwalifikowanych mechaników nigdy nie wpadłabym na to, że taka, wydawać by się mogło, drobnostka sprawia takie problemy. Na szczęście, dzięki osłonie firmy KLOKKERHOLM, wymiana przebiegła bardzo sprawnie a ja niewiele później mogłam się cieszyć swoim Audi z powrotem. Produkt, oraz wymiana nie były drogie więc naprawdę nie mam na co narzekać. Dodatkowo, bardzo dużym zaskoczeniem dla mnie była błyskawiczna wysyłka ponieważ zawsze myślałam, że na części do auta trzeba długo czekać.
Najczęściej zadawane pytania
Jak często należy wymieniać tarcze hamulcowe?
Zazwyczaj tarcze nie wymagają tak częstej wymiany co klocki hamulcowe. Taka operacja ma miejsce przeważnie przy co drugiej zmianie klocków (w przypadku tarcz hamulcowych montowanych w standardowych autach). Samochody sportowe o wiele szybciej zużywają tarcze (większy ciężar pojazdu, większe prędkości, duża moc silnika). Można przyjąć, że tarcze hamulcowe należy wymienić po przejechaniu ok. 70-80 tys. kilometrów. Pamiętajmy jednak, że zużycie tych elementów zależy od wielu czynników, dlatego też ten dystans może się drastycznie skrócić. Duże znaczenie ma również typ i jakość tarcz montowanych w samochodzie.
Ile kosztuje komplet tarcz, a ile wymiana tarcz i klocków?
Średni koszt wymiany tarcz oraz klocków na jednej osi w samochodzie waha się od 100 do 180 zł. Z kolei ceny samych tarcz są zróżnicowane. Dla przykładu, standardowe, niewentylowane tarcze, które można zamontować w wielu najbardziej znanych i popularnych modelach aut, można kupić już za kilkadziesiąt zł. Ile zapłacimy dodatkowo za części, to już zależy od nas. Najtańszy zestaw tarcz z klockami do standardowego auta może kosztować jedyne 200 zł, a taki już z wyższej półki jakościowej to wydatek rzędu 700 zł.
Jak jeździć po wymianie tarcz i klocków?
Przede wszystkim po założeniu nowych klocków i tarcz nie ma co liczyć na optymalną efektywność hamowania. Hamulce muszą się dotrzeć, co oznacza, że klocka i tarczy musi zostać usunięta pierwsza warstwa cierna. Elementy te muszą się również dopasować do siebie całą powierzchnią trącą. Aby dobrze dotrzeć tarcze i klocki hamulcowe, należy udać się na pustą drogę i zastosować kilka prostych czynności. Rozpędzić auto do prędkości około 50- 60 km/h i od razu zacząć zwalniać do 5-10 km na godzinę. Należy hamować delikatnie, z siłą około 20-30% mniejszą, niż ma to miejsce podczas pełnego nacisku na pedał. Cały proces należy przeprowadzić kilkukrotnie, nie dając ostygnąć hamulcom.
Jakie są podstawowe rodzaje tarcz hamulcowych?
Wyróżnia się tarcze pełne oraz wewnętrznie wentylowane. Elementy pełne posiadają tylko jedną tarczę bez otworów wentylacyjnych. Stosuje się je zazwyczaj na tylnej osi, która w wielu przypadkach odpowiada za 30% całej siły hamowania. Wentylowane tarcze hamulcowe są wyposażone w dwie tarcze, pomiędzy którymi znajdują się kanaliki odprowadzające ciepło generowane podczas hamowania. Występują również szczelinowe tarcze hamulcowe. Posiadają one na całej powierzchni ciernej wyżłobienia, których zadaniem jest nie tylko odprowadzanie nadmiaru ciepła, ale również pyłu ze ścierających się klocków hamulcowych. Kolejny rodzaj tarcz to perforowane tarcze hamulcowe z dodatkowo wywierconymi otworami w powierzchni ciernej. Otwory te odpowiadają za jak najszybsze odprowadzenie ciepła z tarcz.
Co najpierw wciskamy sprzęgło czy hamulec?
Podczas normalnej jazdy, kiedy chcemy zatrzymać się w wyznaczonym miejscu, najpierw wciskamy hamulec, natomiast sprzęgło załączamy dopiero w ostatniej fazie hamowania lub podczas zmiany biegów. Pamiętajmy, że na długość drogi hamowania wpływ ma nie tylko technika hamowania oraz wspomagające układ hamulcowy systemy, ale również założone ogumienie.