Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Twingo zna chyba każdy kierowca w Polsce. To miejskie autko z segmentu A, to najmniejszy, jak dotąd, samochód z oferty francuskiego koncernu Renault. Mały, zwinny samochodzik od razu podbił serca kierowców, głównie ze względu na swą niezwykła funkcjonalność oraz niebanalny design. Co ciekawe, Twingo jest porównywane z polskim autem FSM Beskid, który, niestety, nigdy nie trafił na linię produkcyjną. Mówi się, że Renault korzystało z patentów zastosowanych w tym właśnie samochodzie, a debiut ...