Najpowszechniejsze układy hamulcowe cierne w samochodzie to hamulce bębnowe oraz tarczowe. Ich konstrukcje znacznie różnią się między sobą, jednak zasada działania jest taka sama. Głównym zadaniem hamulca jest wytworzenie siły tarcia, która przeciwdziała siłom oddziałującym na rozpędzony samochód i powoduje zatrzymanie ...
W drugiej połowie lat 90-tych rozpoczęła się złota, choć niezbyt długa era vanów i minivanów. Czas ten zbiega się z wejściem na rynek jednego z najlepiej do dziś ocenianych przedstawicieli autosegmentu K (dużych aut osobowych stanowiących połączenie mikrobusów z samochodami o nadwoziu typu hatchback), jakim jest Renault Scenic. Warto przy tym zaznaczyć, iż Renault Scenic w zamyśle konstruktorów miał stanowić jedynie uzupełnienie oferty francuskiego koncernu, nie był to bowiem pierwszy van ...
Cylinderek hamulcowy koła to jeden z najważniejszych elementów bębnowego układu hamulcowego.Po naciśnięciu pedału hamulca w trakcie hamowania wzrasta ciśnienie płynu hamulcowego, dzięki czemu skrajne powierzchnie cylinderka przesuwają się, wskutek czego następuje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna hamulcowego umożliwiające tym samym zatrzymanie pojazdu.
Cylinderki hamulcowe Metelli to strzał w dziesiątkę. Charakteryzuje je bardzo dobra jakość, odporność na uszkodzenia, wytrzymałość, wydłużona żywotność oraz idealne dopasowanie, dzięki precyzyjnej konstrukcji. Specjaliści branży motoryzacyjne zalecają kontrolę układu hamulcowego wyposażonego w bębny i cylinderki hamulcowe co mniej więcej 30 tys. km. Warto wybierać sprawdzone produkty, renomowanych producentów – takich ja Metelli. Nie ryzykuj, postaw na specjalistów swojej branży.
Powiązania: