Hamulec bębnowy, czyli hamulec dwuszczękowy wewnętrzny, to hamulec cierny segmentowy, w którym proces hamowania odbywa się na skutek tarcia wewnętrznej powierzchni obracającego się razem z wałem bębna hamulcowego z powierzchnią znajdujących się wewnątrz bębna nieobracających się szczęk, pokrytych dodatkowo okładziną cierną. Hamulec bębnowy to nadal jedno z najtańszych rozwiązań dostępnych na rynku, charakteryzujące się dodatkowo długimi przebiegami, nawet do ...
Samochody produkowane w latach ’90 lub na przełomie XX i XXI wieku są do dziś wspominane z dużym sentymentem. Głównie jest to wynikiem ich prostych konstrukcji oraz trwałości zastosowanych rozwiązań, jednak do zalet zaliczyć możemy również koszty zakupu, czy utrzymania. Nic więc dziwnego, że na stałe zapisały się one na kartach historii motoryzacji i do dziś są punktem odniesienia dla wielu z nas. Doskonałym przykładem takiego samochodu jest Seat Cordoba I ...