Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Bardzo popularny model niższej klasy średniej, przynależący do segmentu B. Toyota Corolla to ogromny sukces japońskiej marki. Corolla jest najczęściej kupowanym samochodem w historii motoryzacji. Od debiutu pierwszego modelu w 1966 roku, auto sprzedało się w nakładzie ponad 39 milionów. Model doczekał się jedenastu generacji i wielu nagród w plebiscytach motoryzacyjnych, a auto produkowane jest już prawie 50 lat.
Toyota Corolla E10 to siódma generacja modelu, ...
Powiązania: