Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mnogość różnych segmentów oraz typów nadwozia wśród samochodów osobowych to od wielu lat bardzo szeroki i trudny do omówienia temat. Producenci prześcigają się w pomysłach na wypełnianie luk pomiędzy poszczególnymi, wcześniej wspomnianymi segmentami i dodają do oferty coraz to nowsze propozycje, którymi chcą zainteresować kolejne grupy odbiorców. Właśnie taki zabieg zastosowała Skoda, wprowadzając do swojej oferty model Rapid II Spaceback.
Skoda Rapid II ...
Powiązania: