Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW X5 to średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) zaliczany do sportowo-użytkowych samochodów. Jego produkcja rozpoczęła się w 1999 roku w Stanach Zjednoczonych, natomiast europejska premiera miała miejsce rok później. Model X5 to pierwszy tak duży samochód niemieckiej marki w tej klasie. Sam koncern BMW określił to auto jako pojazd typu SAV (Sport Activity Vehicle). Bez wątpienia BMW X5 odniosło bardzo duży sukces rynkowy. Dotychczas sprzedano ponad 1,3 miliona ...
Powiązania: