Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Samochód osobowy z segmentu B produkowany w latach 1983-1987. To jeden z najpopularniejszych hatchbacków lat osiemdziesiątych. Ĺączna liczba egzemplarzy, które opuściły fabrykę to około 5.3 miliona. Oprócz trzydrzwiowego hatchbacka na rynku pojawiły się także pięciodrzwiowy hatchback, van oraz kabriolet.
Wielokrotnie nagradzana 205-tka uznawana jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe marki. Wcześniej Peugeot kojarzony był tylko ...