Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Model należący do segmentu B produkowany od 1998 roku. Następca legendarnego modelu 205. Wielki sukces francuskiej marki. 206-tka to najlepiej sprzedający się samochód w historii Peugeota. Bardzo popularny, jak nie jeden z najpopularniejszych modeli w historii motoryzacji. Z fabryk na całym świecie wyjechało ponad siedem milionów egzemplarzy.
Kształtne hatchbacki są najliczniej reprezentowane na rynku wtórnym. Używanego Peugeota 206 można kupić nawet za pięć tysięcy ...