Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Największy wzrost popularności marki Skoda możemy datować na drugą połowę lat ’90. To właśnie w tym okresie Skoda nawiązała ścisłą współpracę z grupą VAG i dzięki temu była w stanie wprowadzić na rynek wiele nowych, bardzo interesujących modeli. W ten właśnie sposób Skoda zyskała nowe życie i rozpoczęła świetny okres w swoich dziejach.
Jednym z modeli, które bardzo pozytywnie wpłynęły na wizerunek marki, jest Skoda Octavia I Kombi. Produkcja tego samochodu ...
Powiązania: