Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Skoda Superb pierwszej generacji (3u4) debiutowała w 2001 roku w Genewie podczas targów motoryzacyjnych. Model Superb nawiązuje do wytwarzanej w latach 1934 – 1949 luksusowej limuzyny czeskiej marki. Konstrukcja współczesnej wersji Superb opiera się na platformie podłogowej VW Passata B5 (piątej generacji). Samochód produkowany jest do dnia dzisiejszego i ciągle wprowadzane są ulepszenia. Pierwszy lifting miał miejsce w 2006 roku – pojawiły się nowe światła z przodu i z ...