Bez względu na to, czy dany samochód posiada skrzynię manualną, czy automatyczną, jazda autem bez sprawnego sprzęgła będzie niemożliwa. Sprzęgło kompletne jest fundamentalnym elementem układu napędowego, który odpowiada za prawidłowe i efektywne przenoszenie momentu obrotowego z koła zamachowego na skrzynię ...
Toyota Avensis to jeden z tych samochodów, z którego nie chce się wysiadać. Samochód zaliczany do limuzyn segmentu D, czyli klasy średniej, jest jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie i jednocześnie najchętniej kupowanym modelem japońskiego koncernu Toyota. Duga generacja Toyoty Avensis pojawiła się w 2003 roku oznaczona kodem wewnętrznym T25. Samochód oferowano jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz jako 5-drzwiowe kombi.
Druga generacja modelu Avensis została ...
Firma LuK – z niem. "Lamellen und Kupplungsbau" co w tłumaczeniu oznacza „producent tarcz i sprzęgieł” jest stałym dostawcą w zakresie oryginalnego wyposażenia dla większości producentów samochodów na rynku. LuK posiada szeroką wiedzę techniczną, gwarantuje najwyższą jakość oraz zapewnia nieustanny rozwój innowacyjnych produktów. Sprzęgła LuK charakteryzują się doskonałym działaniem w szerokim zakresie prędkości, perfekcyjnym przenoszeniem napędu, niewielkimi rozmiarami oraz maksymalnie wydłużonym okresem eksploatacji.
Tarcze sprzęgła LuK. Firma LuK oferuje szeroki zakres rozwiązań odpowiednich do każdego zastosowania – od tarcz sprzęgła z pojedynczymi tłumikami drgań skrętnych do tarcz sprzęgła z korekcją przesunięcia osiowego. Wszystkie tarcze sprzęgła LuK charakteryzują się wysokim komfortem jazdy, zmniejszonym poziomem zużycia paliwa oraz emisji spalin poprzez obniżenie prędkości obrotów biegu jałowego.
Docisk sprzęgła LuK. Docisk sprzęgła to część, która odpowiedzialna jest za przenoszenie momentu obrotowego z silnika na wałek sprzęgłowy za pośrednictwem tarczy sprzęgła. Wśród głównych zalet sprzęgła ze sprężyną tarczową firmy LuK znajduje się wysoka odporność na duże prędkości obrotowe, teoretycznie nieskończenie długa żywotność, niewielki nacisk oraz ograniczona ilość elementów ruchowych w porównaniu do sprzęgła ze sprężyną śrubową.
Oprócz wspomnianych dwóch, podstawowych elementów sprzęgła niemiecka firma LuK uzupełnia ofertę o łożyska oporowe, tłumiki drgań skrętnych, koła zamachowe, linki sprzęgła, łożyska pilotujące, tuleje prowadzące oraz wysokiej jakości smary. Oferta części sprzęgła LuK pokrywa zdecydowaną większość samochodów podróżujących po europejskich drogach.