Od blisko 70 lat samochodowe tarcze hamulcowe ewoluują, sukcesywnie wypierając z użytku starsze rozwiązania bębnowe. Pierwotnie wykorzystywano tarcze pełne, później pojawiły się tarcze wentylowane, a następnie także tarcze ...
Francuskie Renault Thalia pojawiło się jako zastępstwo rynkowe dla niezbyt popularnej serii 7. Samochód to przedstawiciel klasy aut miejskich zaliczanych do segmentu B. Model Thalia był produkowany od 2001 do 2013 roku. Prawdę mówiąc, jest to Renault Clio, ale w wersji sedan. Na niektórych rynkach motoryzacyjnych Thalia była sprzedawana jako Clio Symbol (m.in. w Turcji, Rumuni czy też Bułgarii) oraz jako Clio Sedan (Ameryka Południowa). Pomimo pewnych niedociągnięć technicznych i ...
ATE to jeden z bardziej znanych i cenionych producentów tarcz hamulcowych na świecie. Marka ta należy do grupy Continental, i może pochwalić się ponad 100-letnim doświadczeniem w produkcji komponentów układu hamulcowego. W swojej działalności ATE szczególną uwagę przywiązuje do standardów jakości, innowacyjności i kompetencji systemowych. Sprzedaż 4 mln tarcz hamulcowych daje ATE pozycję czołowego dostawcy tych elementów w Europie. Tarcze hamulcowe ATE wykorzystują na pierwszy montaż tacy producenci samochodów jak Audi, VW, Seat, BMW, Porsche, Mercedes, Opel i wielu innych. To znakomity wybór dla wszystkich tych, którzy cenią jakość i niezawodność.
Tarcze hamulcowe ATE dostępne są w dwóch, głównych liniach produktowych:
Seria ATE Original - tarcze z tej serii wyprodukowane są ze stali wysokowęglowej, dzięki czemu charakteryzują się optymalną trwałością i eliminują nadmierne ścieranie oraz piszczenie hamulców. Są to produkty dopracowane do perfekcji, o czym świadczą najmniejsze tolerancje rzędu maksymalnie 30 mikrometrów dla bicia tarcz i 10 mikrometrów dla odchyłki grubości. Tarcze hamulcowe ATE Original zapewniają także ochronę zawieszenia oraz łożysk kół dzięki tolerancji otworów i tym samym eliminacji niewyważenia i bicia promieniowego.
Seria ATE PowerDisc - tarcze z serii PowerDisc przeznaczone są dla najbardziej wymagających użytkowników. Gwarantują najwyższą jakość hamowania uzyskaną poprzez specjalny rowek znajdujący się na całym obwodzie tarczy i odprowadzający gazy oraz zanieczyszczenia. To właśnie te czynniki najczęściej pogarszają skuteczność hamowania, a dzięki ich eliminacji nie musimy zmagać się z efektem fadingu i przyspieszonym zużyciem tarczy hamulcowej. Rowek informuje także użytkownika o stopniu zużycia tarczy hamulcowej. Tarcze ATE PowerDisc opierają się na technologii wykorzystywanej do tej pory wyłącznie w sportach motorowych i pozwalają uzupełnić sportowy wygląd samochodu użytkownika.
Dzięki stałemu poszerzaniu oferty firmy aktualny asortyment ATE obejmuje ponad 1 200 różnych pozycji, co oznacza pokrycie rynku europejskiego sięgające około 95%. ATE jest jednym z pierwszych dostawców części zamiennych, którzy gwarantują swoim klientom tarcze hamulcowe wykonane w jakości OEM (oryginalnej). W produkcji tarcz hamulcowych ATE wykorzystywane są wyłącznie najnowocześniejsze materiały, dzięki którym zapewnione jest perfekcyjne hamowanie. W ramach powyższych serii, ATE w swoim asortymencie oferuje także powlekane i dwuczęściowe tarcze hamulcowe do samochodów sportowych.