Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Skoda Octavia to jeden z flagowych modeli czeskiego producenta samochodów i jednocześnie pierwszy model Skody zaprojektowany od początku do końca w pracowniach konstrukcyjnych niemieckiego koncernu Volkswagen AG. Zgodnie z przyjętą w Polsce typologią, Skoda Octavia zaliczana jest do autosegmentu C, czyli niższej klasy średniej, do której należą auta średnich gabarytów przeznaczone zarówno do jazdy po mieście, jak i do pokonywania tras w terenie niezabudowanym. Należy jednak zaznaczyć, że ...