Nieuniknionym efektem działania filtrów cząstek stałych, a więc DPF, GPF czy FAP, jest zbierający się w ich wnętrzu popiół oraz wszelkie zabrudzenia niesione przez wychodzące z silnika spaliny. W jaki sposób tak zabrudzone filtry można wyczyścić?
Teoretycznie płyn hydrauliczny krążący w układzie wspomagania kierownicy jest płynem nieśmiertelnym. Wlewa się go raz i zapomina o tym, że w ogóle istnieje. Teoretycznie tak, jednak w praktyce lepiej tego nie robić. O tym, że taki płyn istnieje, przypomną nam bowiem wielotysięczne rachunki za wymianę pompy czy maglownicy.
Z uwagi na fakt, że akumulatory samochodowe są dość specyficznym towarem, niebezpiecznym dla zdrowia oraz środowiska ich sprzedaż oraz użytkowanie podlegają pewnym restrykcjom opisanym w przepisach prawa. Aktualnie zbiorem takich przepisów jest: Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. 2009 Nr poz. 666).
Często kierowcy, omawiając niektóre usterki lub awarie pojawiające się w ich samochodach, wspominają o zaświeceniu się kontrolki auto z kluczykiem. Problem w tym, że kontrolek pasujących do tego opisu jest często aż dwie, a każda z nich sygnalizuje nam zupełnie o czymś innym. O czym?
Akumulatory samochodowe są dość specyficznymi elementami wyposażenia aut. Ich zadaniem jest magazynowanie energii niezbędnej do uruchomienia niepracującego silnika. Mimo znacznego rozwoju technologii w zakresie budowy akumulatorów samochodowych, które mają wpływ na parametry i wydajność, podstawowa zasada działania pozostaje wciąż ta sama.
Do grupy akcesoriów samochodowych cieszących się szczególną popularnością w okresie wakacyjnym należą bagażniki do przewożenia rowerów. Coraz więcej kierowców o nie pyta i coraz więcej osób decyduje się na ich zakup. Czy jednak na pewno wybierają te, która są dla nich najodpowiedniejsze?
Naprawa układu recyrkulacji spalin nie jest niczym przyjemnym, nawet jeśli jest to najprostszy układ z samym tylko zaworem. Naprawa układu recyrkulacji, w którym oprócz zaworu EGR mamy do czynienia jeszcze z chłodnicą, to podwójna nieprzyjemność. Dlaczego? Jakim awariom ulega chłodnica EGR i w jaki sposób można ja naprawić?
Dawno już nie poruszaliśmy kwestii pytań, jakie od Was ciągle otrzymujemy. Jednym z częściej się ostatnio pojawiających jest pytanie dotyczące chłodnicy EGR. Czy każde auto ma chłodnicę EGR? – pyta Szymek z Krosna – A jeśli nie każde, to które mają? Odpowiedź na to okazuje się być prosta i trudna jednocześnie. Dlaczego?
Czy macie w swoim garażu większy zapas wody destylowanej? Czy wozicie w bagażniku co najmniej litrową butelkę z wodą demineralizowaną? Nie? A powinniście! Bo woda destylowana to jeden z najważniejszych i najbardziej uniwersalnych płynów, którego zwykle brakuje, gdy jest potrzebny. A do czego jest potrzebny?
Chłodnica EGR to dla wielu wciąż dość zagadkowy element układu recyrkulacji spalin. Wprawdzie w nowoczesnych samochodach jej obecność staje się pomału standardem, jednak wciąż nie wszyscy wiemy, czemu służyć ma jej obecność, jak działa oraz jaką funkcję pełni w jej przypadku płyn chłodniczy? I skąd w ogóle ten płyn się tam bierze?
System OBD, a obecnie OBD II to naprawdę potężne narzędzie w rękach diagnosty. Jednak system ten potrafi jednocześnie przyprawić o ból głowy każdego kierowcę, który próbuje na własną rękę odczytać i zinterpretować kody błędów. Widać to doskonale na przykładzie błędu DTC B1267 pojawiającego się m. in. w autach marki Renault. Dlaczego?
Kod błędu DTC B1001 pojawiający się w samochodach różnych marek ma opinię jednego z najbardziej tajemniczych. Nie zdarza się on często, przez co niewielu kierowców miało okazję się z nim zetknąć. I z tego samego powodu ci, którzy się z nim zetknęli, nie bardzo wiedzą, jak powinni dalej postąpić. W jaki sposób należy odczytywać kod DTC B1001?
Czujnik zaparowania szyby to malutki element przymocowany do lusterka wstecznego. Nie każdy kierowca w ogóle zdaje sobie sprawy z jego istnienia, nawet gdy czujnik ten ulegnie uszkodzeniu i zaczyna pojawiać się kod błędu A670. Problem w tym, że często na samym kodzie błędu się nie kończy. Jakie objawy daje uszkodzenie tego czujnika?
Właściciele aut koncernu Toyota to ta grupa kierowców, która regularnie szuka odpowiedzi na pytanie o powód pojawienia się błędu DTC C1201. Błąd ten, co prawda, równie dobrze może pojawić się np. w Mercedesie, jednak to właśnie w Toyocie lub Lexusie są z nim największe problemy. Dlaczego?
Kody błędów niemal bez wyjątku niosą ze sobą informację o tym, że gdzieś w samochodzie doszło do awarii lub po prostu coś działa inaczej niż powinno. Nie zawsze jednak taki błąd oznacza, że auto nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Choć może być to eksploatacja dość ryzykowna.
Na sam dźwięk słów „zawór EGR” jedni łapią się za głowę, drudzy za kieszeń. Posiadanie zaworu EGR stało się dla wielu kierowców powodem do ciągłych zmartwień i narzekań. A co mają powiedzieć ci, którzy oprócz samego zaworu, mają dodatkowo również chłodnicę EGR?
Błąd DTC P0400 jest kodem doskonale znanym niemal wszystkim posiadaczom aut marki Opel. Nawet bowiem jeśli sami się z nim nie zetknęli, z pewnością mogli o nim usłyszeć lub przeczytać na formach dla posiadaczy samochodów tej marki. Co oznacza ten błąd? Dlaczego nie zawsze winny musi być układ EGR?
Zdarzyło Wam się kiedyś natrafić na rozwiązanie, które powstało w dobrym celu, ale w praktyce okazało się jednym wielkim utrapieniem? Jeśli mieliście kiedykolwiek do czynienia z rozkodowanym radiem, to doskonale wiecie, o czym mówimy. Bo kod do radia to właśnie takie rozwiązanie, które miało chronić, a w rzeczywistości jedynie przeszkadza. Dlaczego?
Nieraz już porównywaliśmy nowoczesne samochody do promów kosmicznych. We współczesnych, naszpikowanych elektroniką autach, sterować możemy już praktycznie wszystkim, od jednostki napędowej, po światła. Sterować możemy nawet dźwiękiem wydobywającym się z rury wydechowej. Jak? Za pomocą tzw. aktywnego wydechu.
W nowoczesnych samochodach wyposażonych w zbiornik AdBlue występuje również cały system kontroli tego płynu, komunikujący kierowcy o aktualnej sytuacji oraz o tym, czego może spodziewać się w nieodległej przyszłości. Zapalona kontrolka AdBlue, czy też raczej komunikat o stanie płynu, jest jednym z kluczowych elementów tego systemu. Dlaczego?