Urwana śruba, obkręcona (obrobiona) śruba czy śruba zaspawana przez korozję, to codzienność warsztatów samochodowych. Nierzadko z takimi problemami stykają się też kierowcy samodzielnie zajmującymi się swoimi autami. W jaki sposób można sobie z taką sytuacją poradzić w warunkach garażowych?
Choć ogrzewanie postojowe nie jest wcale nowym wynalazkiem, jak zwykle musiało minąć trochę czasu, zanim kierowcy zaczęli się do niego przekonywać. A to, że zaczęli się przekonywać, widać po zainteresowaniu samym Webasto oraz sposobami na jego podłączenie.
Jednym ze sposobów, w jaki samochód może poinformować nas o trapiącym go problemie, są błędy DTC. Błędy te, odczytywane za pomocą komputera diagnostycznego, dostarczają informacji mogących pomóc w ustaleniu przyczyny awarii. Mogących, ale wcale nie jest to regułą. Dlaczego?
Kiedy uszczelka pod głowicą silnika zużyje się w sposób naturalny lub ulegnie uszkodzeniu, pozostaje jedynie jej wymiana. Jednym z ważnych elementów tej wymiany jest dopasowanie nowej uszczelki. Dlaczego ten właśnie aspekt jest tak istotny? Czym należy się kierować przy wyborze nowej uszczelki pod głowicę?
Współczesne samochody to konstrukcje znacznie bardzie precyzyjne i wymagające, niż jeszcze 20-30 lat temu. Do ich codziennej obsługi są więc wymagane odpowiednio precyzyjne i czułe narzędzia. Jednymi z takich narzędzi są właśnie klucze dynamometryczne, bez których trudno obecnie wyobrazić sobie wyposażenie jakiegokolwiek garażu. Dlaczego?
Zawór EGR jest jedną z tych części samochodowych, które wymagają stałej kontroli i regularnej konserwacji. W tym przypadku konserwacja ta polega przede wszystkim na sprawdzaniu stanu zaworu oraz usuwaniu zabrudzeń, które z czasem zawsze się w nim pojawiają. W jaki sposób powinniście podejść do czyszczenia zaworu EGR?
Do braku wyważenia koła może dojść z przeróżnych powodów. Jeśli powody te nie wymagają rozwiązań drastycznych, czyli wymiany felgi lub opony, problem ten rozwiązuje się za pomocą ciężarków. Jakich dokładnie? Kiedy powinniście postawić na ciężarki nabijane, a kiedy na naklejane?
Zawór EGR niejednemu kierowcy napsuł już wiele krwi. Choć cel jego działania jest chwalebny, część ta potrafi przysporzyć niemało problemów tak silnikowi, jak i właścicielowi auta. A jeden z takich problemów kryje się pod kodową nazwą „błąd P0401”. Co oznacza pojawienie się takiej właśnie informacji?
Decydując się na ubezpieczenie samochodu, kierowcy mogą wybierać spośród wielu różnych propozycji. Na rynku dostępne są m.in. polisy assistance, od następstw nieszczęśliwych wypadków czy ubezpieczenie szyb. Wszystkie one mają na celu ochronę naszej ruchomości, jaką jest samochód. Ale czy kierowcy w Polsce w ogóle są zainteresowani dodatkowymi usługami z zakresu ubezpieczeń komunikacyjnych?
Do tego, że wyposażenie profesjonalnych warsztatów bogate jest w różne podnośniki, podstawki czy stojaki, zdążyliśmy już przywyknąć. Ale coraz częściej tego typu urządzenia, choć w dużo prostszej formie, spotkać można również w zwykłym garażu. Dlaczego? Które z tych urządzeń mogą się sprawdzić również w Waszym przypadku?
Regularnie pytacie nas o to, dlaczego w skład przykładowego zestawu paska rozrządu marki Bosch czy Continental wchodzą elementy od innych producentów? Czy takie rozwiązanie nie wpływa negatywnie na jakość całości i czy nie sprawi, że rozrząd będzie pracował po prostu gorzej? Naszą odpowiedź znajdziecie w tym właśnie poradniku.
Elektryczny hamulec postojowy to rozwiązanie znane i stosowane w samochodach osobowych mniej więcej od 2013 roku. Jakiś czas później do hamulca elektrycznego dołączyła współpracująca z nim funkcja Auto Hold, nazywana automatycznym hamulcem postojowym. Co warto o niej wiedzieć?
Określenie położenia biegunów w akumulatorze jest bardzo proste, ale też bardzo ważne. Pomijając już fakt, że odwrotne podpięcie baterii może się źle skończyć, ustalenie, czy mamy do czynienia z akumulatorem prawobiegunowym, czy też lewobiegunowym, jest kluczowe przy jego wymianie. Dlaczego?
Ilość i różnorodność tarcz hamulcowych na rynku wtórnym wprost oszałamia. Dla jednego tylko typu – tarcz żeliwnych nacinanych – mamy do czynienia z wieloma różniącymi się od siebie modelami. I każdy z nich ma nieco inne przeznaczenie. Jak w tym wszystkim może się odnaleźć zwykły kierowca? Czym powinniście się kierować przy zakupie tarcz hamulcowych?
Przez długi czas kierowcy, w których samochodach dochodziło do awarii, mieli do wyboru dwie możliwości: próbę naprawy uszkodzonej części lub kupno nowej. Jakiś czas temu każdemu z nas doszła jeszcze trzecie możliwość, czyli fabryczna regeneracja. Czy warto z niej korzystać?
Zakup tarcz hamulcowych najczęściej polega na określeniu, w jakim modelu auta mają zostać zamontowane oraz czy powinny to być tarcze pełne, wentylowane, nacinane czy jeszcze inne. Bardzo często zupełnie zapominamy o wszystkich parametrach technicznych tarcz. Czy słusznie? Co możemy z tych właśnie parametrów wywnioskować?
Spasowanie klocków i tarcz hamulcowych pozornie jest bardzo proste. Wystarczy przestrzegać zaleceń producenta auta, a wszystko będzie w porządku. Ale gdy tylko komuś przyjdzie ochota nieco poeksperymentować lub coś ulepszyć, zaczynają się wątpliwości. Tak jak w przypadku tarcz nacinanych i nawiercanych oraz pasujących do nich klocków hamulcowych.
W 2013 roku firma ATE wypuściła na rynek bardzo ciekawe rozwiązanie, jakim jest zintegrowany elektryczny hamulec postojowy. Jest to część zintegrowana, ponieważ łączy w sobie element napędzający oraz sam zacisk. Jak działa tego typu rozwiązanie? Z czego jest zbudowane i jak reaguje na codzienną eksploatację?
Aż trudno w to uwierzyć, ale przecież nie tak dawno temu filtry kabinowe w samochodach praktycznie nie występowały. Dziś jest to już standard o wciąż rosnących możliwościach. W ciągu ostatnich 30 lat przeszliśmy bowiem od zwykłych filtrów papierowych, poprzez filtry węglowe, aż po filtry z polifenolami, a nawet dalej. Co wyróżnia każdy z tych typów?
Łączna powierzchnia styku samochodu z podłożem to powierzchnia wielkości kartki papieru w formacie A4. Elementami, które decydują o tym właśnie styku, są opony. Nic więc dziwnego, że tak wiele zależy od ich jakości. A jakość tę, jak i dopasowanie do konkretnego auta, możecie wyczytać z oznaczeń na oponach. W jaki sposób powinniście je odkodowywać?