Szukaj pojęcia lub terminu
Czujniki pozycyjne to małych rozmiarów, niepozorne urządzenia. Ich praca ma wpływ na wydajność, skuteczność oraz bezpieczeństwo. Dlatego też z pewnością nie warto oszczędzać na czujnikach położenia liniowego. Lepsze rozwiązania gwarantują bowiem zarówno większą dokładność pomiaru, jak i odporność na różnego rodzaju zakłócenia, o które nie trudno w ciężkich warunkach pracy w samochodach.
Typ alternatora w którym jest, lub nie zostało zastosowane zabezpieczenie przed przepięciem. Zazwyczaj przepięcie spowodowane odłączeniem obciążenia i dużego poboru prądu, np. dodatkowych świateł halogenowych lub wyciągarki samochodowej.
Opornik w alternatorze, a dokładnie w regulatorze napięcia połączonego z alternatorem, to innego rodzaju czujnik, dzięki któremu zapala się kontrolka informująca o zużytych szczotkach alternatora.
Alternator wyposażony, lub nie, w czujnik prędkości obrotowej, czyli w hercomierz wyskalowany w obr/min. Dzięki temu czujnikowi podawany jest sygnał do komputera pojazdu, a następnie na zegar pokazujący aktualne obroty silnika.
Wielofunkcyjny regulator napięcia to urządzenie elektroniczne, służące do automatycznego regulowania i utrzymywania napięcia na stałym poziomie wytwarzanego przez alternator. Dzięki regulatorowi, utrzymywane jest stałe napięcie pomimo zmian prędkości obrotowych silnika, czy uruchomionych podzespołów elektrycznych w pojeździe.
Wielofunkcyjny regulator napięcia to urządzenie elektroniczne, służące do automatycznego regulowania i utrzymywania napięcia na stałym poziomie wytwarzanego przez alternator. Dzięki regulatorowi, utrzymywane jest stałe napięcie pomimo zmian prędkości obrotowych silnika, czy uruchomionych podzespołów elektrycznych w pojeździe.
Tarcze hamulcowe z aluminium zostały wymyślone w Polsce - wykonane są ze stopu aluminium zbrojonego cząsteczkami węglika krzemu. Dzięki zastosowaniu aluminium tarcze są lżejsze, a co za tym idzie wpływają w pewnym stopniu na zużycie paliwa podczas jazdy.
Dzięki swojej lekkości aluminium znalazło szerokie zastosowanie w motoryzacji. Bardzo dużo podzespołów wykonanych jest z tego stopu metalu lekkiego. Począwszy od elementów zawieszenia, poprzez części silnika, aż do karoserii samochodu.
Amortyzator gazowy naprawdę jest to amortyzator olejowo-gazowy, inaczej hydropneumatyczny, w którym czynnikiem tłumiącym jest olej hydrauliczny i sprężony gaz (zazwyczaj azot), które oddzielone są ruchomą przegrodą. W przypadku tego typu amortyzatora, jego budowa jest prosta, ponieważ składa się tylko z jednej rury w której znajduje się pracujący tłok.
Amortyzator olejowy inaczej zwanym amortyzatorem hydraulicznym, w którym czynnikiem roboczym jest olej hydrauliczny. Jest to rodzaj amortyzatora dwururowego, czyli w jednej rurze, która jest obudową, umieszczono wraz z zaworami i tłokiem drugą rurę. Działanie tego typu amortyzatora odbywa się poprzez przepuszczanie oleju znajdującego się w wewnętrznej rurze przez zawory do rury zewnętrznej.