- Prąd ładowania alternatora [A]: 70
- Wykonanie sieci pokładowej: Dla pojazdów z 12V instalacją elektryczną
- Napięcie [V]: 12
- Średnica koła pasowego [mm]: 63
- Ilość żeber: 6
- Zacisk: M8
- Ciężar netto [kg]: 4,9
- Długość 3 [mm]: 69
- Grubość 1 [mm]: 27
Dodaj opinię
(09.01.2020)
Opinia wystawiona dla Alternator DRI 2251512002
Producent | Numery OEM |
---|
AS-PL | A3015 |
AUTOELECTR | AEA1283 |
BOSCH | 0120335012 |
BOSCH | 0986038740 |
CITRO | 5705F3 |
CITRO | 5705JR |
CITRO | 5705Y1 |
DELCOREMY | DRA3236 |
DELCOREMY | DRA3236N |
DRI | 216112702 |
DRI | 500127702 |
E.D.R | 933236 |
ELSTOCK | 28-1970 |
ERA | 210338 |
ERA | 210338A |
ERA | 210338R |
EUROTEC | 12038740EU |
FRIESEN | 9038740 |
H.C A/S | 112292 |
H.C A/S | CA637IR |
HBELPARTS | J5118017 |
HELLA | 8EL725921-001 |
LUCAS_ELEC | LRB00183 |
LUCAS_ELEC | LRB183 |
NK | 4837014 |
PEUGE | 5701C3 |
PEUGE | 5705F3 |
PEUGE | 5705JR |
PEUGE | 5705Y1 |
PEUGE | 9612259680 |
POWERMAX | 9213045 |
PSH | 225.502.070.000 |
PSH | 225.502.070.010 |
PSH | 225.502.070.395 |
PSH | 225.502.070.505 |
QX COMPONE | QA0575 |
RE-EX | 501-01137 |
SOVEREIGN | SA434 |
SPIDAN | 0002626 |
SUZUK | 31400-86CB0 |
TMI | AL01137 |
VALEO | 2541361 |
VALEO | 2541459 |
VALEO | 2541710 |
VALEO | 2541710B |
VALEO | 2541734 |
VALEO | 2541735 |
VALEO | 2541854A |
VALEO | 746805 |
VALEO | A11VI17 |
VALEO | A11VI40 |
VALEO | A11VI50 |
VALEO | A11VI51 |
VALEO | A11VI72 |
VALEO | VA286 |
VALEO | VA844 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.
DRI to marka obecna na rynku od ponad ćwierć wieku. Firma została założona w 1998 roku w Danii. Producent części samochodowych DRI w 2007 roku stał się częścią przedsiębiorstwa Borg Automotive, które również posiada duński kapitał. Pod marką DRI sprzedawane są regenerowane części samochodowe. Producent oferuje części z aż 8 kategorii. Auto części DRI to: alternatory, rozruszniki, zaciski hamulcowe, kompresory klimatyzacji, zawory EGR, maglownice, kolumny kierownicy oraz pompy układu kierowniczego. Wysoką jakość części zamiennych DRI gwarantują wielokrotne, szczegółowe analizy jakości. Dzięki temu do sprzedaży dopuszczane są jedynie sprawdzone, niezawodne części.
DRI jest dziś częścią przedsiębiorstwa BORG Automotive, właściciela kilku marek części regenerowanych. Przedsiębiorstwo powstało już w 1975 roku. Celem firmy jest dostarczanie swoim klientom części zamiennych w jakości OE. Firma dba o to, aby jej działania nie wyrządzały szkody środowisku. Regeneracja części w porównaniu do produkcji nowych elementów to nawet o 80% mniej zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery. Do dzisiaj główna siedziba i fabryka części BORG Automotive, a tym samym części DRI, mieszczą się w Danii. Jednak przedsiębiorstwo prowadzi działalność również w wielu innych krajach.