- Prąd ładowania alternatora [A]: 55
- Napięcie [V]: 12
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Ilość żeber: 1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441482 |
ALANKO | 10441586 |
ALANKO | 10441608 |
ALANKO | 10441649 |
ALANKO | 10441957 |
ALANKO | 11441482 |
ALANKO | 11441586 |
ALANKO | 11441608 |
ALANKO | 11441649 |
ALANKO | 11441957 |
AS-PL | A4092 |
AS-PL | A9234 |
BORG BECK | BBA2399 |
BOSCH | 0 120 489 020 |
BOSCH | 0 120 489 134 |
BOSCH | 0 120 489 135 |
BOSCH | 0 120 489 170 |
BOSCH | 0 120 489 541 |
BOSCH | 0 120 489 542 |
BOSCH | 0 120 489 641 |
BOSCH | 0 120 489 642 |
BOSCH | 0 120 489 742 |
BOSCH | 0 120 489 743 |
BOSCH | 0 986 030 980 |
BOSCH | 0 986 030 981 |
BOSCH | 0 986 033 890 |
BOSCH | 0 986 033 891 |
BOSCH | 9 120 144 201 |
BOSCH | 9 120 144 202 |
BOSCH | 9 120 144 238 |
BOSCH | 9 120 144 239 |
CASCO | CAL30109AS |
CASCO | CAL30109GS |
CASCO | CAL30109RS |
CEVAM | 4264 |
DA SILVA | 01111 |
DELCOREMY | 19025809 |
DELCOREMY | 218.102.552 |
DELCOREMY | DRA 0980 |
DELCOREMY | DRA 3890 |
DELCOREMY | RAA14901 |
DENSO | DAN610 |
EAI | 55684 |
EFEL | 11705 |
ELSTOCK | 28-0982 |
ELSTOCK | 28-773 |
FARCOM | 118189 |
FIAT | 4 424 346 |
FIAT | 4 478 678 |
FIAT | 462 31751 |
FIAT | 462 31755 |
FIAT | 5 920 974 |
FIAT | 5 962 647 |
FIAT | 5 972 197 |
FIAT | 5 976 915 |
FIAT | 594 3452 |
FIAT | 5960292 |
FIAT | 5992148 |
FIAT | 7 575 998 |
FIAT | 77 323 410 |
FIAT | 77340410 |
FIAT | 77340411 |
FRIESEN | 90 30 980 |
FRIESEN | 90-33.890 |
FRIMA | 3193 |
FRIMA | 3194 |
H.C A/S | CA 129 IR |
HBELPARTS | 32 033 890 |
HC-CARGO | 110912 |
HC-PARTS | CA 129 IR |
HELLA | 725 583-001 |
HELLA | 8EL 011 710-351 |
HELLA | 8EL 725 573-001 |
HELLA | 8EL 725 583-001 |
HELLA | 8EL 725 673-001 |
HELLA | 8EL 737 619-001 |
KAGER | 71-0164 |
LAUBER | 11.0129 |
LAUBER | LAU 11.0129 |
LAUBER | LRA595 |
LETRIKA | MG 191 |
LOMBA | SA610 |
LOMBA | SA958 |
LUCAS | LRA 456 |
LUCAS | LRA 457 |
LUCAS | LRA 595 |
LUCAS | LRA 596 |
LUCAS | LRA 597 |
LUCAS | LRA 829 |
LUCAS | LRA00597 |
LUCAS | LRA190 |
MAG | 0 63321011010 |
MAG | 0 63321112010 |
MAG | 0633 03581 |
MAG | 0633 05404 |
MAG | 0633 07400 |
MAG | 0633 07405 |
MAG | 0633 07407 |
MAG | 0633 07430 |
MAG | 0633 21008 |
MAG | 0633 21011 |
MAG | 0633 21071 |
MAG | 063321409010 |
MAG | 633 054 04 |
MAG | 633 074 00 |
MAG | 633 074 05 |
MAG | 633 074 07 |
MAG | 633 074 30 |
MAG | 633 201 12 |
MAG | 633 201 28 |
MAG | 633 201 41 |
MAG | 633 210 08 |
MAG | 633 210 61 |
MAG | 63303581 |
MAG | 9433 210 11 |
MAG | 9433 210 61 |
MAG | 9433 210 71 |
MAG | 9433 21009 |
MAG | 9433 21016 |
MAG | 944390309800 |
MAG | 944390338900 |
MAHLE | MG 150 |
MAHLE | MG 2 58 |
MAHLE | MG 361 |
MAHLE | MG 504 |
PAR | A 13 E 23 |
PRESTOLITE | 20100190 |
QUINTON HA | QRA1496 |
QUINTON HA | QRA1547 |
SPIDAN | 3053 |
SPIDAN | 3342 |
TRW | LRA 456 |
TRW | LRA 457 |
TRW | LRA 595 |
TRW | LRA 596 |
TRW | LRA 829 |
TRW | LRA190 |
TRW | LRA597 |
UBD | 13053 |
UNIPOINT | F042A0H018 |
VALEO | 2 541 233 |
VALEO | 433 117 |
VALEO | 436 111 |
VALEO | 436 112 |
VALEO | 436 113 |
VALEO | 436 238 |
VALEO | 442320 |
VALEO | A 13 E 23 |
VALEO | NA 214 |
VALEO | VA 301 |
VEMO | V24-13-33890 |
WAI | 13152N |
WAI | 14293R |
ABARTH
|
FERRARI
|
FIAT
|
INNOCENTI
|
LANCIA
|
PININFARINA
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.