- Układ zapłonowy cewkowy: W pełni elektroniczny układ zapłonowy (VZ)
- Cewka zapłonowa: Wtykowa cewka zapłonowa
- Ilość biegunów: 2
Dodaj opinię
(02.09.2022)
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa VALEO 245108
(27.07.2019)
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa VALEO 245098
(10.10.2018)
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa VALEO 245098
Producent | Numery OEM |
---|
BREMI | 20486 |
DELPHI | GN10251 |
DELPHI | GN10251-12B1 |
DELPHI | GN1025112B1 |
DENSO | 029700-8391 |
DENSO | 297008391 |
EFI AUTOMO | 155147 |
ERA | 880291 |
ERA | 880291A |
FAE | 80230 |
FORD CHANG | 6E5G12A366AD |
FORD USA | 6E5Z-12029-AA |
FORD USA | 6E5Z12029AA |
FORD | 1404981 |
FORD | 1716750 |
FORD | 6E5G-12A366-AE |
FORD | 6E5G12A366AD |
FORD | 6E5G12A366AE |
HELLA | 5DA 193 175-321 |
HELLA | 5DA 193 175-811 |
HELLA | 5DA 230 035-991 |
HELLA | 5DA193175321 |
HELLA | 5DA193175811 |
HELLA | 5DA230035991 |
HITACHI AU | 133884 |
HITACHI AU | 2503884 |
HOFFER | 10575 |
INTERMOTOR | IIS263 |
LUCAS_ELEC | DMB1062 |
MAG | 60810233010 |
MEATDORIA | 10575 |
MEYLE | 714 885 0008 |
MEYLE | 7148850008 |
MOBILETRON | CF-75 |
MOBILETRON | CF75 |
NGK | 48279 |
NGK | U5091 |
QUINTON HA | XIC8395 |
SIDAT | 85.30362 |
SIDAT | 8530362 |
TESLA M. | CL412 |
TRISCAN | 8860 16029 |
TRISCAN | 886016029 |
VEMO | V25-70-0027 |
VEMO | V25700027 |
WAI | CUF2861 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.