- Materiał: Aluminium
- Wylot - sr. [mm]: 42
- Dolot - sr. [mm]: 52
- Ograniczenia producenta: Delphi
- Długość sieci [mm]: 230
- Głębokość sieci [mm]: 40
- Szerokość sieci [mm]: 263
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 157027N |
AUTOGAMMA | 105502 |
AVA | OL4415 |
AVA | OLA4415 |
BH SERVICE | 8ML 376 988-384 |
JDEUS | 820M36A |
KAGER | 31-3922 |
MAG | 351319200473 |
NISSENS | 96591 |
OPEL | 93179038 |
OPEL | 93182323 |
PRASCO | OLA4415 |
VEMO | V40-60-2091 |
WEZEL | 37004415 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Intercooler to nieco mniej znany kierowcom, ale nadal bardzo istotny element samochodowej turbosprężarki. Podzespół ten znany jest także jako chłodnica powietrza doładowanego i należy do układu dolotowego, montowanego współcześnie zarówno w samochodach z silnikami benzynowymi, jak i Diesla.
Rola tej części samochodowej polega na schładzaniu powietrza, które wydobywa się z turbosprężarki i wpada do silnika spalinowego. Chłodnica powietrza doładowanego działa bezawaryjnie, gdy samochód jest w ogólnie dobrej kondycji. Do awarii dochodzi dopiero np. na skutek wycieku oleju, który przedostanie się do intercoolera.
Jak wszystkie części samochodowe, tak i intercooler może ulec awarii. Do najczęstszych usterek zalicza się wszelkiego rodzaju nieszczelności, które powstają z reguły na skutek korozji lub uszkodzenia mechanicznego (intercooler jest z reguły zamocowany tuż za zderzakiem, co naraża go na uderzenia m.in. kamieni).
Do typowych objawów uszkodzonego intercoolera należy zaliczyć przede wszystkim zauważalny spadek mocy. Ponadto da się spostrzec charakterystyczny świst powietrza podczas mocniejszego naciśnięcia pedału gazu. Do rzadszych symptomów awarii zalicza się z kolei szarpanie podczas ruszania czy też dławienie się silnika.
Wszelkie uszkodzenia mechaniczne chłodnicy powietrza doładowanego można dostrzec gołym okiem. Intercooler będzie pochlapany olejem lub mocno zaolejony. Wówczas nie pozostaje nic innego jak jego wymiana na nowy. Jeżeli podzespół jest szczelny a mimo wszystko nadal nie działa prawidłowo, to awarii można szukać w przewodach doprowadzających i odprowadzających powietrze (mogą być sparciałe i wystarczy je wymienić na nowe).
Diederichs to marka z ponad 50-letnią historią. To bardzo duże doświadczenie jak na firmę dystrybucyjną. Przedsiębiorstwo powstało w Niemczech i to dzisiaj to tam znajduje się jego siedziba. Jednak firma działa obecnie na dużą skalę, dostarczając części do licznych krajów europejskich. Części samochodowe Diederichs to elementy należące do wielu układów samochodowych. Obecnie oferta jest już niemal kompletna. W katalogu znajduje się ponad 36 000 pozycji. Do najwyżej cenionych auto części Diederichs należą elementy układu elektrycznego. Na wyróżnienie zasługuje również specjalna linia produktów przeznaczonych do tuningu. Ponadto, za bardzo jakościowe uznaje się między innymi części zawieszenia, układu hamulcowego i układu chłodniczego.
Firma Diedrichs to od początku istnienia aż do dzisiaj przedsiębiorstwo rodzinne. Doświadczenie jest przekazywane z pokolenia na pokolenie, a że jest niemałe, firma uchodzi dzisiaj za specjalistę w swojej branży. Nie powinien zatem dziwić doskonały wybór dostawców, z których każdy zapewnia najwyższą jakość części samochodowych. Obecnie firma współpracuje z ponad 40 markami z całego świata. Pomimo starannego doboru dostawców, każdy produkt przed udostępnieniem do sprzedaży jest testowany pod względem efektywności, wytrzymałości i bezpieczeństwa.