- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Otwór - śr. 1 [mm]: 19
- Średnica zabudowy [mm]: 37,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72985 |
AISIN | AY-015L |
AKRON-MALÒ | 90184 |
ASHUKI | 0969-2150 |
ATE | 24321917193 |
BBFREDLINE | 10HY013 |
BENDIX | 212335B |
BLUEPRINT | ADG04437 |
BLUEPRINT | ADG04499 |
BLUEPRINT | ADH24432 |
BOSCH | 0986475855 |
BREMSI | BC0836 |
CIFAM | 101707 |
DELPHI | LW39034 |
FTE | R19098.8.1 |
HAVAM | 101-707 |
HBJAKOPART | J3230512 |
HBJAKOPART | J3230532 |
HONDA | 43301-ST3-E01 |
HONGYAN | 10HY013 |
HYUNDAI | 58330-25000 |
HYUNDAI | 58330-2D000 |
HYUNDAI | 583302D020 |
HYUNDAI | 583302H000 |
HYUNDAI | 5833038010 |
IAP | 703-07095 |
IPS PARTS | ICR-4H11 |
JAPANPAR | CS-H13 |
JAPKO | 67H13 |
KAISHIN | WCY029 |
KAVO PARTS | BWC-3005 |
KAVO PARTS | BWC-3023 |
LPR | 4036 |
LPR | 4037 |
MDR | MWC-2H11 |
MDR | MWC-2H13 |
METELLI | 04-0707 |
METELLI | 040708 |
NIPPARTS | J3230512 |
NK | 803413 |
STELLOX | 05-83269-SX |
STELLOX | 05-85461-SX |
TEXTAR | 34018500 |
TRW | BWD228 |
TRW | BWD288 |
HYUNDAI
|
ROVER
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Cylinderek hamulcowy AISIN AY-020L | AISIN | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy AISIN AH-015L | AISIN | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy KAWE W4565 | KAWE | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy AKRON-MALÒ 90184 | AKRON-MALÒ | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy AKRON-MALÒ 90185 | AKRON-MALÒ | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy BORG & BECK BBW1429 | BORG & BECK | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Polska marka Dokuji jest dobrze rozpoznawalna na lokalnym rynku już od 2005 roku. Niemniej firma działając pod innymi nazwami, funkcjonuje już od ponad 3 dekad. Przedsiębiorstwo zajmuje się dystrybucją części samochodowych z wszystkich w zasadzie kategorii.
Oferta Dokuji to części samochodowe do samochodów azjatyckich. Przedsiębiorstwo jest skoncentrowane na pojazdach pochodzących z Korei i Japonii. W ofercie można zatem znaleźć części Dokuji do aut takich marek jak m.in.: Honda, Hyundai, Toyota, czy Kia. Części zamienne Dokuji to między innymi wysokiej jakości amortyzatory i wahacze oraz pozostałe elementy zawieszenia. Wysoko cenione są też hamulce Dokuji oraz filtry i elementy układu kierowniczego od tego dystrybutora.
Firma Dokuji dba o jakość produktów, starannie dobierając dostawców. Wśród nich znaleźć można najbardziej renomowane marki azjatyckie i europejskie. Przed dopuszczeniem do sprzedaży, każda część jest poddawana testom jakości i bezpieczeństwa. Dopiero po ich pomyślnym przejściu zostaje włączona do asortymentu. Jednocześnie należy podkreślić fakt, że części Dokuji są stosunkowo tanie. Tym samym zdecydowana większość kierowców ma możliwość nabycia tych jakościowych elementów od uznanych producentów.