- Materiał: Żeliwo
- Otwór o śr[mm]: 22,00
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 2129 |
ABS | 2210 |
AKRON-MALÒ | 90062 |
APEC | BCY1050 |
ATE | 020315 |
ATE | 24.3222-0905.3 |
ATE | 24.3222-1113.3 |
ATE | 24.3222-1118.3 |
BENDIX | 211685B |
BOSCH | 0 204 116 080 |
BOSCH | F 026 002 080 |
BRAKE ENG | WC1472BE |
BRAKE ENG | WC4508 |
BREMBO | A12096 |
CIFAM | 101-285 |
CITRO | 95606669 |
DELPHI | LW21685 |
DELPHI | LW21739 |
EIS | EW104410 |
FERODO | FHW128 |
FIRST LINE | FBW1021 |
FRITECH | CF020 |
FTE | 9210244 |
FTE | R22078A1 |
FTE | R22078B1 |
FTE | R22078C1 |
HELLA | 355530631 |
LPR | 4508 |
MAG | 360219230169 |
MATRA | 17689400 |
MEYLE | 16145310012 |
MGA | C1613 |
NK | 801811 |
NK | 809943 |
OPENPARTS | FWC3160.00 |
QUINTON HA | BWC3152 |
QUINTON HA | BWC3219 |
RAICAM | 85233300 |
REMSA | C1522.14 |
RENAU | 77 00 650 845 |
RENAU | 77 01 365 519 |
RENAULT T | 77 00 650 845 |
RENAULT T | 77 01 365 519 |
RHIAG | NT3613 |
RHIAG | NT3817 |
ROADHOUS | 212333 |
ROADHOUS | 215348 |
SAMKO | C12333 |
SAMKO | C15348 |
SBS | 1340809943 |
SEIM | 7335 |
TALBO | 17689400 |
TRISCAN | 813010022 |
TRUSTING | CF020 |
TRW | BWH169 |
VALEO | 350458 |
VILLAR | 6235677 |
WAL | F106915 |
WOKING | C1522.14 |
CITROËN
|
RENAULT
|
TALBOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.