- Ograniczenia producenta: TRW
- Materiał: Aluminium
- Średnica [mm]: 19,05
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 42832 |
A.B.S. | 42832X |
APEC | BCY1381 |
ATE | 03.3219-6311.3 |
ATE | 24321917673 |
ATE | 27320007243 |
ATE | 3321963113 |
BENDIX | 212171B |
BENDIX | 212386B |
BORG BECK | BBW1487 |
BORG BECK | BBW1719 |
BOSCH | 0 204 072 187 |
BOSCH | 0 986 475 143 |
BOSCH | 0 986 AB8 197 |
BOSCH | 986475143 |
BOSCH | F 026 009 143 |
BRAKE ENG | WC1509BE |
BRAKE ENG | WC4248 |
BREMBO | A12157 |
BREMBO | A12173 |
CAR | 3569 |
CAR | 4569 |
CHEVR | 5 50 153 |
CHEVR | 90009594 |
CHEVR | 90235422 |
CHEVR | 90374076 |
CHEVR | 90443261 |
CHEVR | 90498300 |
DAEWOO | 90235422 |
DELPHI | LW50000 |
DELPHI | LW50008 |
FEBI | 06794 |
FEBI | 12617 |
FERODO | FHW041 |
FERODO | FHW421 |
FIRST LINE | FBW1487 |
FIRST LINE | FBW1719 |
FTE | 9210005 |
FTE | R19082A1 |
GIRLING | 5004119 |
HBJAKOPART | J3230901 |
HELLA | 8AW 355 532-311 |
HELLAPAGID | 8AW 355 532-311 |
HOLDE | 90443261 |
JURID | 212386J |
JURID | 251062J |
LPR | 4248 |
MAG | 360219230063 |
MAG | 360219230385 |
MAPCO | 2269 |
MAPCO | 2769 |
METELLI | 04-0298 |
METELLI | 040677 |
METZGER | 101298 |
METZGER | 101677 |
MEYLE | 614 055 0004 |
MEYLE | 614 055 0007 |
MGA | C1512 |
MGA | C1576 |
NK | 803629 |
NK | 803640 |
OPEL | 5 50 153 |
OPEL | 550 141 |
OPEL | 550 144 |
OPEL | 550133 |
OPEL | 90009594 |
OPEL | 90374076 |
OPEL | 90443261 |
OPEL | 90498300 |
OPTIMAL | RZ-3259A |
PAGID | 72252 |
PEX | 119103 |
PEX | 119593 |
QUINTON HA | BWC3413 |
QUINTON HA | RF19008 |
REMSA | C151917 |
REMSA | C151997 |
ROADHOUS | 1519.17 |
SWAG | 40912617 |
SWAG | 99906794 |
TEXTAR | 34017200 |
TRISCAN | 813024034 |
TRISCAN | 813024037 |
TRUSTING | CF074 |
TRUSTING | CF185 |
TRW | 32967233 |
VALEO | 400616 |
VALEO | 402010 |
VAUXH | 5 50 153 |
VAUXH | 90235422 |
VAUXH | 90374076 |
VAUXH | 90443261 |
VAUXH | 90498300 |
WOKING | C1519.17 |
CHEVROLET
|
DAEWOO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.