- Ograniczenia producenta: BENDIX
- Średnica [mm]: 20,6
- Parzyste numery artykułów: BWF280
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Ze zintegrowanym regulatorem
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62864 |
A.B.S. | 62864X |
AKRON-MALÒ | 90127 |
APEC | BCY1136 |
ATE | 24322017083 |
BENDIX | 251051B |
BENDIX | 251055B |
BORG BECK | BBW1684 |
BOSCH | 0 204 116 245 |
BOSCH | 204116245 |
BOSCH | F 026 002 245 |
BRAKE ENG | WC1594BE |
BREMBO | A12314 |
CAR | 3963C |
DELPHI | LW21055 |
DELPHI | LW21074 |
FEBI | 102820 |
FERODO | FHW238 |
FIRST LINE | FBW1684 |
FTE | R200009A1 |
GIRLING | 5005281 |
HELLA | 8AW 355 531-301 |
KAWE | W4685 |
LPR | 4685 |
MAG | 359001301260 |
MAG | 360219230400 |
METELLI | 040673 |
MGA | C1793 |
NK | 803753 |
OPENPARTS | FWC3274.00 |
OPTIMAL | RZ-3696 |
PAGID | 72249 |
PEUGE | 4402 C0 |
PEUGE | 4402 C5 |
PEX | 120609 |
QUINTON HA | BWC3180 |
QUINTON HA | BWC3640 |
QUINTON HA | RF20073 |
REMSA | C152080 |
ROADHOUS | 1520.80 |
SBS | 1340803753 |
SWAG | 62 10 2820 |
TEXTAR | 34019800 |
TRISCAN | 813028041 |
TRUSTING | CF146 |
VALEO | 402259 |
WOKING | C1520.80 |
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.