- Ograniczenia producenta: TRW
- Średnica [mm]: 22,2
- Materiał: Żeliwo
- Rozstaw otworów [mm]: 31,8
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2806 |
APEC | BCY1252 |
ATE | 24322211173 |
ATE | 24322216033 |
BENDIX | 212007B |
BENDIX | 212207B |
BORG BECK | BBW1093 |
BORG BECK | BBW1097 |
BOSCH | 0 986 475 509 |
BOSCH | 0 986 475 739 |
BOSCH | 986475509 |
BOSCH | 986475739 |
BRAKE ENG | WC1750BE |
BREMBO | A12106 |
BREMBO | A12236 |
CAR | 3463 |
CAR | 4402 |
DELPHI | LW30048 |
DELPHI | LW60278 |
FEBI | 05690 |
FEBI | 05709 |
FERODO | FHW135 |
FERODO | FHY135 |
FIRST LINE | FBW1093 |
FIRST LINE | FBW1097 |
FORD | 1006012 |
FORD | 1113980 |
FORD | 1133442 |
FORD | 5030661 |
FORD | 6088234 |
FORD | 6196053 |
FORD | 81AB-2261-AA |
FORD | 91AB-2261-CA |
FORD | 95AB-2261-BA |
FORD | YS41-2261-BA |
FTE | R22085D1 |
FTE | R22085E1 |
GIRLING | 5006241 |
HELLA | 8AW 355 533-111 |
HELLAPAGID | 8AW 355 533-111 |
HYUNDAI | 58330-31010 |
JURID | 212007J |
JURID | 251075J |
MAG | 360219230071 |
MAG | 360219230277 |
MAPCO | 2765 |
METELLI | 04-0356 |
METZGER | 101356 |
MEYLE | 714 531 0002 |
MGA | C1463 |
NK | 802513 |
NK | 802554 |
OPTIMAL | RZ-3987 |
PAGID | 72114 |
PEX | 122112 |
PEX | 122490 |
QUINTON HA | BWC3313 |
QUINTON HA | BWC3485 |
QUINTON HA | BWC3845 |
QUINTON HA | RF22042 |
REMSA | C152247 |
REMSA | C152288 |
SWAG | 99905690 |
SWAG | 99905709 |
TEXTAR | 34037300 |
TRISCAN | 813016008 |
TRUSTING | CF095 |
TRW | 67966166 |
VALEO | 402101 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.