Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-4010 |
A.L.FILTER | ALG-4010 AR |
ACDELCO | FS 9002 E |
ASAS | SP 7016 |
BLUEPRINT | ADN 12324 |
BLUEPRINT | ADU 172301 |
BOSCH | 0 450 905 327 |
BOSCH | 0 450 905 919 |
BOSCH | 0 986 450 241 |
BOSCH | 0 986 AF8 257 |
BOSCH | 0450905287 |
CHAMP | FN 38 |
CHAMPION | CFF100236 |
CHAMPION | L 236 |
CLEANF | MB 967 |
CLEANF | MBNA 967 |
COOPE | FIG 7038 |
COOPERSFIA | FT5386 |
COOPERSFIA | FT6036 |
CROSL | 6664 |
DELPHI | FF0082 |
FIAT | 9673849 |
FILFILTER | ZP 8013 FL |
FILTRON | PP 831/1 |
FRAM | G10230 |
FRAM | G5857 |
GIF | ES 087 |
GREAT WALL | 1117100 |
HEN | H112WK |
HOFFER | 7790105 |
KOLBENSCHM | 50 013 523 |
KOLBENSCHM | 50 013 623 |
KOLBENSCHM | 523-FP |
KOLBENSCHM | 623-FP |
LANCIA | 9622617880 |
LANCIA | 9623266380 |
LAUTR | E02 |
LAUTR | ELE 6005 |
MAG | 71760852 |
MAG | FI I37 |
MAHLE | KL 248 |
MAHLE | KL 72 |
MAHLE | KL 72/1 |
MANN | WK6032 |
MANN | WK612 |
MANN | WK6121 |
MAPCO | 62072 |
MEATDORIA | 4105 |
MEATDORIA | 4105/1 |
MECAFILTER | ELE6005 |
MISFAT | E710 |
MOTAQUIP | VFF 312 |
P.B.R. | AG-6030 |
PURFLU | EP145 |
PURFLU | EP202 |
PUROLATOR | F 57732 |
PUROLATOR | F 58063 |
PUROLATOR | F59249 |
PZL | FPW26 |
SMART | 000 3414 V 002 |
SMART | 000 3414 V 003 |
SMART | Q0003414V002000000 |
SMART | Q0003414V003000000 |
TECNOCAR | B48 |
TECNOCAR | B54 |
TEHO | 61094 |
UFI | 31.710.00 |
UNI | GFE 7112 |
UNICO F. | FI6136 |
VALEO | 587001 |
CITROËN
|
DACIA
|
DS
|
FIAT
|
GREAT WALL
|
NISSAN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
SMART
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: