Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 1520038 |
ALCOFILTER | MD-733 |
ASHIKA | 30-ECO087 |
AVS AUTOPA | FA008 |
BLUEPRINT | ADV182312 |
BOSCH | F026402820 |
CHAMPION | CFF100641 |
CLEANF | MG3603 |
COMLINE | EFF270D |
COOPERSFIA | FA6106 |
COOPERSFIA | FA6106ECO |
FEBI | 101652 |
FILTRON | PE973/9 |
FRAM | C11497 |
FRAM | C11497ECO |
HEN | E439KP |
JAPANPAR | FC-ECO087 |
JAPKO | 3ECO087 |
KLAXCAR | FE185z |
KNECHT | KX 386 |
LUCASFILTE | LFDE242 |
MAG | 153071760754 |
MAHLE | KX386 |
MAHLE | KX386ECO |
MANN | PU8021 |
MEATDORIA | 5005 |
MECAFILTER | ELG5435 |
MEYLE | 114 323 0006 |
MISFAT | F134 |
MOTAQUIP | LVFF750 |
OPENPARTS | EFF5261.10 |
PURFLU | C813 |
QUINTON HA | QFF0409 |
SCT | SC 7073 P |
SOFIMA | S6038NE |
SWAG | 30 10 1652 |
Sampiyon F | CE 0315 ME |
TECNECO FI | GS011497-E |
TECNOCAR | N346 |
TOPRAN | 115 210 |
UFI | 26.038.00 |
VAG | 5Q0127177 |
VAG | 5Q0127177B |
VAICO | V10-2668 |
WIXFILTERS | WF8477 |
AUDI
|
CUPRA
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: