Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | FS 931 5E |
ALCOFILTER | FF-066 |
ALCOFILTER | FF-070 |
ALCOFILTER | FF-071 |
ASHIKA | 30-01-133 |
BOSCH | 0 450 907 009 |
BOSCH | F 026 402 077 |
BOSCH | F 026 402 090 |
BOSCH | F 026 402 091 |
BOSCH | N2090 |
BOSCH | N2091 |
BOSCH | N7009 |
CLEANF | MGC 1687 |
CLEANF | MGC 1691 |
CLEANF | MGC 1692 |
COMLINE | EFF167 |
COOPERSFIA | FP6115 |
DELPHI | HDF917 |
DELPHI | HDF937 |
DELPHI | HDF942 |
FILTRON | PS 980/3 |
FRAD | 20.37.76/130 |
FRAM | P11573 |
JAPANPAR | FC-133S |
KOLBENSCHM | 4296-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 296 |
LAUTR | ELG 5302 |
LAUTR | ELG 5350 |
LAUTR | ELG 5351 |
MANN | WK939/10X |
MANN | WK939/12X |
MANN | WK939/17X |
MEATDORIA | 4833 |
MEATDORIA | 4846 |
MECAFILTER | ELG5302 |
MECAFILTER | ELG5350 |
MECAFILTER | ELG5351 |
MISFAT | F114A |
MISFAT | F122A |
MISFAT | F123A |
PURFLU | FCS825 |
RENAU | 77 01 061 577 |
RENAU | 77 01 062 104 |
RENAU | 77 01 063 613 |
RENAU | 82 00 186 218 |
RENAU | 82 00 400 418 |
RENAU | 82 00 458 424 |
SOFIMA | S 4051 NR |
TECNOCAR | RN608 |
UFI | 24.051.00 |
VALEO | 587555 |
VALEO | 587556 |
VALEO | 587557 |
WIXFILTERS | WF8363 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: