- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica zewnętrzna [mm]: 92
- Średnica wewnętrzna [mm]: 21
- Wysokość [mm]: 126
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADT323100 |
BOSCH | F026402862 |
BOSCH | N2862 |
COOPERSFIA | FP5938 |
EUROREPAR | 1611659480 |
FIAT | 9672320980 |
FIAT | 9809721080 |
FILTRON | PP974/6 |
FRAM | P11047 |
HEN | H350WK |
LUCAS_ELEC | LFDF124 |
MAHLE | KL788 |
MANN | WK9034z |
MECAFILTER | ELG5406 |
MITSUBISHI | MN982655 |
MOTAQUIP | LVFF702 |
MOTRIO | 8660003082 |
MULLER FIL | FN292 |
P.B.R. | BG-1615 |
PEUGE | 190197 |
PEUGE | 190446 |
PEUGE | 1906E6 |
PEUGE | 9672314980 |
PEUGE | 9672320980 |
PEUGE | 9809721080 |
PEUGE | 9809757980 |
PURFLU | CS762 |
SOGEFIPRO | FP5938 |
TECNOCAR | RN507 |
TOYOT | SU001A0684 |
TOYOT | SU001A2898 |
UFI | 2412700 |
WIXFILTERS | WF8460 |
CITROËN
|
DS
|
FIAT
|
MITSUBISHI
|
PEUGEOT
|
TOYOTA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Filtr paliwa CONTINENTAL 28.0002-4238.2 | CONTINENTAL | Brak ceny |
Filtr paliwa BORG & BECK BFF8229 | BORG & BECK | Brak ceny |
Filtr paliwa NPS M133A45 | NPS | Brak ceny |
TRICLO 561862 | TRICLO | Brak ceny |
Filtr paliwa FRIGAIR FL03.407 | FRIGAIR | Brak ceny |
Filtr paliwa CLEAN FILTERS DN2715/A | CLEAN FILTERS | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.